Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"We want a white bathroom."

Překlad:My chceme bílou koupelnu.

před 3 roky

4 komentáře


Jirka.vhk

Proč je špatně: Chceme bílou toaletu?

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Bathroom význam záchodu má, ale je to eufemismus ne vždy použitelný. Neeufemisticky je bathroom koupelna, a to je v U.S. zpravidla místnost, kde se kromě vany, sprchy a umývadel opravdu nachází i mísa a třeba bidet. Proto se na návštevě zdvořile ptáme, kde je "bathroom", přestože nás z ní zajímá především právě záchod.

Jenže ve větě WE WANT A WHITE BATHROOM není pro zdvořilé eufemismy místo, protože bathroom je celá místnost, o jejíž barvu nám jde. Nevyjadřujeme zde zájem o bílou mísu, ale o bílou koupelnu. Nebezpečí nedorozumění jaksi blokuje možnost eufemismu, a kdo opravdu chce bílou mísu, řekne si o white toilet.

před 2 roky

Majaebkov

Tak co je správně koupelna nebo záchod ? V češtině podstatný rozdíl ve funkčnosti ....

před 2 roky

ata75
ata75

prosím, nelze použít slovo "příslušenství"? - což v češtině znamená koupelnu i záchod. ata75

před 4 týdny