1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The sum is negative."

"The sum is negative."

Překlad:Ta suma je záporná.

August 17, 2015

42 komentářů


Miselin198

Myslím si, že překlad by měl znít spíše:"Součet je záporný".


vladimirbz

také si myslím, že by to měl být hlavní překlad, uvedený překlad se v ČR nepoužívá (pozn. pro cizince)


DavidSuch5

Cvičení s výběrem českých slov nabízí k výběru velmi nevhodná slova...


Defrt

součet je špatný je špatně ???!!!


Nemesis_NaR

Ano. "Součet je špatný = The result is wrong"


me22dec

Nene. SUM = součet, RESULT = výsledek. Nicméně věta "Součet je špatný." je špatně, protože má být "záporný".


Terezasimkova

Dobrý den, proč nelze napsat "Výsledek je záporný"?


Sejtko

Také bych překládala jako výsledek...


Nemesis_NaR

To by bylo "The result is..." Nemáme tu kontext a tak nevíme co a jak počítali. Je tudíž potřeba zůstat, stejně jako anglická věta, u sčítání.


Neygee

Nemáme-li kontext, pak podle mého, je takový překlad možný a dokonce i správný.


Radek408586

Myslím, že správně by takový překlad nebyl. Výsledek (result) sčítání je součet (sum). Výsledek je nadřazené slovo (další možné výsledky jsou rozdíl, součin, podíl, mocnina, logaritmus...).


nmw213

Ten Součet je negativní Mi nevzalo


kacenka9

takovy preklad je prijiman ale


David437230

"Vysledek" nemuze byt?


JanLyko

Součet ≠ výsledek


hanka-blazkova

Rozumím výrazu "záporný součet", ale spojení "záporná suma" mi připadá divné.


Nemesis_NaR

Taky bych jako hlavní překlad viděl raději "Součet". Možná byl ale problém při překládání v druhém směru, kde ne každého napadne "součet" přeložit jako "sum"


JaninkaHlo

Vysledek je zaporny.. Nebere


Penny853152

počítat (třeba i košile) = count, výsledek (počítání) = result, sčítat (čísla)= add, součet (čísel) = sum


Martin813795

Proč ne Ten součet je záporný?


me22dec

"Ten součet je záporný." uznává, právě jsem vyzkoušel. :)


Petr225666

Ten součet je špatně se nedá použít?


ZdekaSchoo

špatně=wrong


Misa102315

proč nemůže být místo "suma" výsledek?


Radek805065

Protože to není synonymum. Výsledek (result) sčítání je součet (sum). Výsledek je nadřazené slovo (další možné výsledky jsou rozdíl, součin, podíl, mocnina, logaritmus...).


Pavla546665

Proč nemůžu použít místo překladu suma, slovo výsledek?


Radek805065

Protože to není synonymum. Výsledek (result) sčítání je součet (sum). Výsledek je nadřazené slovo (další možné výsledky jsou rozdíl, součin, podíl, mocnina, logaritmus...).


jenda48

Ten součet je záporný. To je také česky


jenda48

Ten součet je záporný. Původní čeština.


Zdenk364300

A co takhle "Výsledek je záporný"


ZdekaSchoo

přečtěte si celou diskuzi, už to bylo vysvětleno


Jana89051

Ten počet je záporný - označeno jako chyba. V češtině suma a počet je totéž.


Radek805065

Ne, není. Suma je součet, např. výsledek sčítání. Počet je kvantita, chcete-li: množství. Z hlediska logiky nemůže být počet záporný!


Jana89051

Dvakrát jsem vložila komentář k této větě a ani jednou nebyl zveřejněn.


ZdekaSchoo

dvakrát? to je spam a je to smazáno, děkuji za upozornění, počet=number, quantity sum=suma, částka, součet


Jana89051

Dobře, děkuji.


Michaela821168

Napsala jsem: Ta částka je negativní. Odpověď byla uznána za správnou, ale s upozorněním abych dávala pozor na akcent :"Ta častka je negativní" Proč je mi připomínán chybný akcent? Slovo častka přece nemůže být správně - vždyť to i divně zní


ZdekaSchoo

protože v přijímaných překladech je častka a opravit to teď nikdo nemůže, dobrovolničtí kontributoři, kteří mohli upravovat a přidávat překlady byli zrušeni, teď jsme jen moderátoři s oprávněním pouze číst, co je v přijímaných překladech, časem budou v každém kurzu osoby s oprávněním upravovat věty, přidávat nové možnosti překladu, vytvářet nové věty, ale to asi bude trvat pár týdnů, někteří z bývalých kontributorů mají zájem o tuto placenou pozici, zatím ale vedení duolinga nikoho nevybralo https://forum.duolingo.com/comment/47715351


daniel.kovac

Proc to mi neuznalo: Ten soucet je zapornej?


ZdekaSchoo

Není to spisovné.


JITKA35856

Jde i " výsledek je negativni"?


ZdekaSchoo

ne, výsledek je result

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.