1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Schovej mi jablko."

"Schovej mi jablko."

Překlad:Save an apple for me.

August 17, 2015

13 komentářů


richard_ll

Zeptam se. Neuznalo mi to variantu "Hide me an apple." Ale nejak netusim proc.


jgstcd

Ze dvou duvodu. "Hide" neni v tehle situaci spravne sloveso. "Hide" se pouziva kdyz schovame veci tak aby je nikdo nenasel. Dale, sloves u kterych muze byt "indirect object" a "direct object", odpovidajici priblizne ceskemu 3. a 4. pad, bez predlozek je v anglictine velmi malo. "Hide" neni mezi nimi. Ani "say", "explain" a rada dalsich sloves u kterych Cesi casto predpokladaji ze by to melo jit.


Nemesis_NaR

Protože "hide me an apple" je "schovej" ve významu to někam schovat, kde to já nenajdu, respektive to budu hledat. Zatímco "Save an apple for me." je "Schovej pro mě jablko/Dej pro mě jablko bokem, chci si taky dát."


richard_ll

No ja vim, ze hide ma vyznam schovat ve smyslu schovat pred nekym, coz velkou pravdepodobnost pouziti nema. Ale take jsem se na zacatku naucil, ze ne vzdy tu ty vety davaji uplne bezny smysl, takze (logicky) vyznam vety zas tak moc neresim.


kenedz

Přesně. Taky jsem to tak bral.


dtzj3

keep me the apple Poč ne takto ? Díky


ladavala

"Keep [an/the] apple for me." je také uznáváno.


Jan911474

You save me an apple. Prosím, proč to nebylo uznáno? Děkuji za odpověď.


ladavala

V zadání české věty je pokyn (rozkaz). Vy máte oznamovací větu.


cyber-duracel

Put one apple aside for me?


kacenka9

vyznamove jiste, ale pak mame preklad 'dej mi (jedno) jablko na stranu'


Gabriel_eS305

Prečo nie 'to me'??


ladavala

Je uznáváno bez předložky "Save me [an/the] apple." "Save" se používá buď bez předložky "save somebody something" nebo s předložkou "for" "save something for something/somebody"

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/save_1?q=save

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.