1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "On dělá oběd."

"On dělá oběd."

Překlad:He makes lunch.

August 18, 2015

13 komentářů


hajounek

Proč není správně "he makes a lunch" ? Díky.


Nemesis_NaR

Protože jídla dne jsou jednou z mála vyjímek, která členy nepotřebují, i určitý člen "the" tam může být jen ve velmi specifickém kontextu, kde bychom určitě potřebovali i zájmeno v češtině.


MichalPlai

To je zas nejaky vas vymysl, mb9hem casteji se takto připravuje konkrétní obed pro konkretni osobu, nez neurciry obed nekde v jidelne.


ladavala

Mírněte se, prosím, ve výrazech a zaměřte se jen na vlastní větu. Pokud připravuje konkrétní oběd, určitě by v české větě bylo "ten oběd".


Fogic02

He cooks the lunch nejde? Dík


Nemesis_NaR

Už tu tento dotaz byl, čtěte prosím již existující příspěvky...

Jinak opravdu členy zde nejdou, před jídly dne se nepíšou. Aby tu teoreticky mohl být určitý člen "the", tak by to musel být nějaký speciální "ten oběd"


AdlaKloudo1

Čím více procvičuji, tím více mě mrzí, že Duolingo není schopno vysvětlit, kde členy 'a' nebo 'the' použít... Pokud by to bylo jednotné, průměrně inteligentnější (všimněte si, že nepoužívám inteligentní) člověk by to pochopil. Ale pokud je např. při některém úplně stejném překladu večeře (viz komentáře výše - jaký je tedy prosím podle Vás rozdíl mezi jídlem jako večeří a jídlem jako obědem?) uznán člen 'the', ale hned v následujícím překladu oběda to člen neuzná, jak se to má naučit i průměrně inteligentní?


ladavala

Nestačí Vám k vysvětlení komentář Nemesis_NaR před 6 roky? Procházel jsem databázi a ve všech případech, kde je vyžadováno "THE dinner" je v české větě jasně uvedeno "TU večeři" nebo "TA večeře. Nevím co je na tom pro průměrně inteligentnějšího člověka k nepochopení.

Cituji Nemesis_NaR:

Protože jídla dne jsou jednou z mála vyjímek, která členy nepotřebují, i určitý člen "the" tam může být jen ve velmi specifickém kontextu, kde bychom určitě potřebovali i zájmeno v češtině.


Olina88528

Proč ne " cooks lunch "?


marus854

Asi by to šlo ale co když dotyčný připravuje něco co se nemusí vařit. Např. má to připravené dopředu nebo se to nevaří ale smaží. Prostě asi v téhle větě chtěli abyste použila místo vaří dělá.


[deaktivovaný uživatel]

    Mám tam člen "the" a neuznalo mi to


jgstcd

    A spravne. Rika se "makes lunch", bez clenu.

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.