Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"My ho slyšíme hrát v noci na housle."

Překlad:We hear him playing the violin at night.

před 3 roky

8 komentářů


ogregarek

"a violin" být nemůže?

před 4 měsíci

muhehehe
muhehehe

"at night" nemusí být nutně na konci věty, jak jsem byl opraven

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Posunem na začátek ale měníte východisko a jádro sdělení, poněkud jako v češtině, a přeložitelnost pak může záviset na někdy dost krkolomné intonaci na jedné nebo obou stranách. Napište, co jste přesně zadal, a třeba se k tomu vyjádří náš rodilý mluvčí.

před 3 roky

muhehehe
muhehehe

já jsem to svoje napsal do prostředku věty, co se ale dělat nemá, jak jsem si později uvědomil, jinak pokud je ta část v noci na začátku, tak to akorát zdůrazňuje, jako v češtině

před 2 roky

TomFox9

Proc je tam can? To by ta veta cesky musela znit "Muzeme ho vnoci slyset hrat na housle." A ne My ho slysime...navic si myslim, ze by tam v obou pripadech mel byt v anglictine prubeh i to slyseni trva nejakou dobu.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Muze byt i proste 'hear', ale slovesa vyjadrujici smysly se casto poji se slovesem 'can'. Ostatne tomu tak byva i v cestine. "Zde muzete videt obraz od...". Mluvci tim vyjadruje, ze ho vidite, teda, kdyz se podivate. V anglictine se tato fraze pouziva casteji a preklada se proste jako videt, slyset, citit....

před 2 roky

muhehehe
muhehehe

v angličtině se to tak používá- např. u slovesa "to see" se mění význam, většinou obrazně (I see- chápu, rozumím / I can see- vidím), jinak průběh tam být nemusí, pokud se to děje běžně (např. každou noc). Průběh by tam být mohl, ale u někt. anglických sloves se průběhová forma téměř nepoužívá - see, want apod.

před 2 roky

Mira737653

"We hear him to play the violin at night " byt nemuze prosim?

před 1 měsícem