1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My sister likes to speak."

"My sister likes to speak."

Çeviri:Kız kardeşim konuşmayı sever.

August 20, 2015

16 Yorum


Sarsakalll

kafayı yedi iyice, benim yazdığımı yanlış olarak niteleyip doğru cevap olarak aynısını bana gösteriyor -.-


Hande463282

"My sister" dediği için bunu 'she' olarak almamız gerek bu yüzden "s" takısı gelmeli. Gelince de speaks oluyor fakat cevaba yanlış diyor nasil olcak?


aslancan32

Sadece ilk fiil "s" takısı alıyor ve ikinci fiili belli etmek için ikinci fiilden önce "to" kullanılıyor.


StudentGirlAze

Doğru söylüyorsun. Önceki sorularda da böyle oldu. "She","He" bu kelimelerde fiil'e s ekleniyor.


mido798886

Like + to + verb kullanimi nerde var biri anlatsin like + verb(ing) kulanimi var


SeolZaara

Benim kizkardesim konusmayi sever diyorum. Kendiniz herseyin basina benim i ekleyince sorun yokta ben yazinca mi yanlis kabul ediliyor anlamadim


smeyye737016

Cevabim ayni yanlis diyor


ebruhilalk1

Neden the speak degil de to speak


G.onca.

Ingilizce de iki fiil arasina hep to koyuldugunu gordum arastirmadim ama yuzde 90 boyle. Aslinda to cok islevli bir ek yani hem yonelme hem mastar eki hem de belirtme hali eki oldugu icin cok sık kullaniliyor. I want to speak: konusMAK istiyorum. Want ile to kullanildiginda bir sonraki fiil mek mak eki aliyor. Like ile kullanildiginda to belirtme hali eki oluyor mesela I like to speak: ben konusma-y-i. To dan sonra isim gelirse genellikle yonelme anlami oluyor . I go to home: ben evE giderim. Ya kisaca anlatmaya calistim ben de daha yeniyim ama bunlar benim gozlemlerim surekli de bu sekilde karsima geldi umarim yardimci olabilmisimdir.


sapineseva

Cok guzel acikladin


sezgin96161

Sayin yetkililer benim gurupda kaç kişiyiz bilmek istiyorum ve kendi gurubumda pratik yapmak için sohpet etme imkani sağliyan mesajlaşma imkani olursa daha iyi olmazmi


gkalpfer

İkinci fiilin sonuna (s) gelmemiş genelde böylemi????


Emre380355

Burada asıl fiil "like" olduğu için onun sonuna "s" gelmiş. Ikinci kelime her zaman filimsi veya nesne turunden olacagi icin "s" gelmez.


hardnrocker

En asosyali bile bundan hoşlanır xd

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.