1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My sister likes to speak."

"My sister likes to speak."

Çeviri:Kız kardeşim konuşmayı sever.

August 20, 2015

10 Yorum


Hande463282

"My sister" dediği için bunu 'she' olarak almamız gerek bu yüzden "s" takısı gelmeli. Gelince de speaks oluyor fakat cevaba yanlış diyor nasil olcak?


aslancan32

Sadece ilk fiil "s" takısı alıyor ve ikinci fiili belli etmek için ikinci fiilden önce "to" kullanılıyor.


Sarsakalll

kafayı yedi iyice, benim yazdığımı yanlış olarak niteleyip doğru cevap olarak aynısını bana gösteriyor -.-


mido798886

Like + to + verb kullanimi nerde var biri anlatsin like + verb(ing) kulanimi var


SeolZaara

Benim kizkardesim konusmayi sever diyorum. Kendiniz herseyin basina benim i ekleyince sorun yokta ben yazinca mi yanlis kabul ediliyor anlamadim


ebruhilalk1

Neden the speak degil de to speak


G.onca.

Ingilizce de iki fiil arasina hep to koyuldugunu gordum arastirmadim ama yuzde 90 boyle. Aslinda to cok islevli bir ek yani hem yonelme hem mastar eki hem de belirtme hali eki oldugu icin cok sık kullaniliyor. I want to speak: konusMAK istiyorum. Want ile to kullanildiginda bir sonraki fiil mek mak eki aliyor. Like ile kullanildiginda to belirtme hali eki oluyor mesela I like to speak: ben konusma-y-i. To dan sonra isim gelirse genellikle yonelme anlami oluyor . I go to home: ben evE giderim. Ya kisaca anlatmaya calistim ben de daha yeniyim ama bunlar benim gozlemlerim surekli de bu sekilde karsima geldi umarim yardimci olabilmisimdir.


sapineseva

Cok guzel acikladin


Civan365

the + fiil olmuyor. fiil + "to" fiil

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.
Başla