Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"No, it is not her."

Překlad:Ne, to není ona.

před 3 roky

8 komentářů


MartinKrivan

proč se tady nepoužilo it is not she ? JE to jinak jen protože se to hůř vyslovuje

před 2 roky

Nemesis_NaR

Angličtině se moc nelíbí osobní zájmeno v prvním pádě (tedy SHE) postavené samo na konci věty. Moc jiné sofistikovanější vysvětlení to nemá, nebo o něm aspon nevím.

před 2 roky

e_m_i_l_s

nie je to skor... "Nie, to nie jej jej?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Neni. Aby to bylo 'Ne, to neni jeji', tak by to muselo byt "No, it is not hers"

před 3 roky

e_m_i_l_s

aaha... OK.

před 3 roky

ondraduolin

Her=ona neaky divny ne?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Takhle anglictina funguje. Sloveso "být"/"be" spojuje dve veci. Jedna z nich je jeho podmet. Ta druha neni podmet, ale take neni predmet, protoze tento sloveso predmet mit nemuze. Je to neco jineho. Anglicky se tomu rika "predicative complement". Cesky se tomu nerika, pokud vim, vubec nijak, protoze ceska gramaticka terminologie je zcela nepouzitelna. V kazdem pripade, evropske jazyky se lisi v tom jaky pad na to pouzivaji. Cestina, nemcina a latina pouzivaji stejny pad jako na podmet. Francouzstina ma na to zvlastni pad, ktery se tvarove lisi jak od zajmen ktere vyjadruji podmet, tak od tech ktere vyjadruji podmet. Anglictina pouziva skoro vyhradne stejny pad jako u predmetu. Pokud je jeden tech jazyku logictejsi v tehle oblasti nez ostatni je to francouzstina, protoze "predicative complement" neni ani podmet ani predmet. Anglictina je tady divna, ale divnejsi nez cestina asi neni.

před 2 roky

ondraduolin

Diky

před 2 roky