Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onlar uyuyamadı."

Çeviri:They could not sleep.

2 yıl önce

17 Yorum


ege157195

could görmediğim bir zaman neden soorusu çıkıyo acaba

1 yıl önce

HasanCanap

they can not sleep dedim yanlış oldu. could olmasının sebebi ne ve ne tip cümlelerde can yerine could kullanmamız gerek?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

could geçmiş zaman

2 yıl önce

egeninefesi03

They have not able to slept olmaz mı

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. "able to" kullanacaksak "They have not been able to sleep" olaiblir ya da "They were not able to sleep"

2 yıl önce

ErdiYilmaz

cümlenin ingilizcesini anlamadım.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku
  • "They can't sleep." = "Onlar uyuyamaz." (Geniş zaman)
  • "They couldn't sleep." = "Onlar uyuyamadı." (Geçmiş zaman)

  • could not = couldn't

  • can/could, beceri, yetenek durumlarını ifade eder.

Örneğin aşağıdakiler cümle:

  • I can climb the tree. (Ağaca tırmanabilirim.) (-ebilmek / yetenek durumu)

  • I climb the tree. (Ağaca tırmanırım.) (Geniş zaman)

comment/13463048 (can/could konu anlatımı, içerisinde var)

Cümlenin neresini anlamadınız?

2 yıl önce

ErdiYilmaz

Android üzerinden girdiğimde cümle farklı idi. Yine de teşekkür ederşm.

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yazdığınıza en yakın kabul edilen cümle gösterilir. Biz onun ne olduğunu göremeyiz. Lütfen detaylı yazın bir dahakine :)

2 yıl önce

ErdiYilmaz

"They were not able to sleep" bunu anlamadım.

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"to be able to" da -ebilmek demek. Ama can/could gibi hem beceri hem izin değil, sadece beceri ile ilgili .

2 yıl önce

mehmetcane988780

Able ebilir değil miydi burda ne alaka

9 ay önce

Cuneyt78

kelime bankasında nede could yok?

3 ay önce

AhmetPehli15

kelime listesinde could yok.Yanlış çıkıyor

2 ay önce

AhmetPehli15

sorunun altındaki kelime listesinde ( could ) yok

2 ay önce

MERLAK
MERLAK

Altta verilen kelimeler arasında "could" yok .Peki nasıl doğru cevap vereceğiz.

1 ay önce

szgngrsy

Could fişi eksik güzel insan

1 hafta önce