"You are human."

Překlad:Jsi člověk.

September 3, 2015

15 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Labradorrr

diskuzi jsem si přečetl a chápu vysvětlení lidský... v opravě mi to jako překlad ale nabízí "jsi člověk", a tady mi tedy smysl proč nebylo uznáno "ty jsi člověk", docela uniká


jgstcd

Pridano. Diky za uporzneni.


Honza580021

V aplikaci na mobilu neuznává you are a human, chce tam you are human. Myslím, že obojí by mělo být uznáno.


KoprAng

Why not Ty jsi člověk?


jgstcd

"Human" muze byt podstatne jmeno nebo pridavne. Tady musi byt pridavne, protoze jinak by tam muselo byt clen. Otazka je ale jestli je prirozene v cestine zachovat stejny slovni druh. Neni to vzdy tak. Treba "I am American" se moc neda jinak rici v cestine nez "Já jsem Američan", prestoze "American" je tady pridavne jmeno. Ja bych to takhle videl i tady, ale pockam az se k tomu vyjadri rodily mluvci cestiny.


kacenka9

ja jsem v tomto pripade pro zachovani slovnich druhu. Vyraz 'lidsky' za jedno v CJ existuje a pouziva se a za dva je od vyrazu clovek, oproti Americanovi, docela vzdalen. Znam plno lidi, o kterych by se dalo rici, ze moc lidskosti nepobrali.


jgstcd

No, to je ale prave co me na tom znervoznuje. Lidskost se chape primarne povahove, zatimco "human" se chape primarne v ciste biologickem smyslu. V urcitem kontextu muze znamenat i lidsky v tom ceskem smyslu, ale hlavne znamena jenom, ze patri do zivocisneho druhu homo sapiens.


jenda48

Souhlasí, ovšem ne zcela. Je-li zde human přídavné jméno, proč tedy není překlad "Jste lidští" Popřípadě, co je na tomto překladu chybné? Proč v českém překladu tedy zaměňujete přídavné jméno za podstatné? Protože se to tak říká? Ano, volnější překlady to běžně dělají. A váš příklad "I am American" je v pořádku, a slovníky uvádí, že "American" je 1. přídavné jméno - americký, za 2. noun, podstatné jméno, Američan. Pak plně chápu vaši dobrou připomínku o nutnosti užití členu. A věta "I am an American" je tedy nepřijatelná? Nebo je to nakonec tak, že ve významu příslušníka určitého národu se člen vynechává a tomu bych se vůbec nedivil (tzv. nulový člen, kterému se Katy rovněž divila, asi specialita česko-anglických gramatik).


jirinavitova

Proč nemůžu říct: jsi lidská


jgstcd

Uz muzete. Ale pozor, "you are human" je urceni zivocisneho druhu, ne popis povahy.


vanilka20

Proč není a human? člověk je nepočitatelné podstatné jméno?


miko37

Prečo tam nie je člen???


Jan243243

Preco neberie "a human" ?


Petr476518

Opět chyba - human je i lidská bytost, opravte si to prosím


Jan243243

Preco nejde "a human"?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.