1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They do not let me sleep."

"They do not let me sleep."

Překlad:Nenechávají mne spát.

September 4, 2015

11 komentářů


124jan

Prosím o radu. Načo je tam slovíčko "let". Čo je jeho úlohou?


nueby

They do not let me sleep. Nenechávají mne spát. Úlohou "let" s pomocným "do not" a zájmenem "they" je vyjádřit děj nenechávání a jeho činitele.


Danielhos

Nerozumim tomu jak by bylo Nenechaji mne spat, myslim to jako jednorazovy dej Dekuji


Johana84594

To ani jednorázově nejde, jak vyplývá i z nedokonavosti slovesa. Kdyby vás v tomto okamžiku nenechali a hned to "nenechání" skončilo, tak usnete vzápětí, z čehož plyne, že vás nechali spát, jen trochu ten spánek pozdrželi.


nueby

Když "Nenechají mne spát" znamená jednorázový děj, pak je to děj budoucí, a tedy "They will not let me sleep" nebo "They are not going to let me sleep".


Eikounkov

Koho, co čtvrtý pád takže : mě


Johana84594

Já bych se chtěla zeptat na ten infinitiv, myslela jsem, že součástí anglického infinitivu je "to". Ne, že by se mi v této větě líbilo "to sleep", ale znamená to, že někdy se u infinitivu používá "to" a jindy ne? Je na to nějaké pravidlo?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.