"Only the teacher has access to that room."

Tłumaczenie:Tylko nauczycielka ma dostęp do tego pokoju.

3 lata temu

12 komentarzy


MonikaKowa20

A czy zamiast pokój nie można napisać pomieszczenie?

3 lata temu

faukafauka

dokladnie! ma to nawet lepsze brzmienie.

3 lata temu

Yola448704

Już można ;-)

7 miesięcy temu

Jagneszka

That room to znaczy tamten pokoj a this room to jest ten pokoj THAT określa cos co jest daleko w l.poj.

3 lata temu

magpie_gir
magpie_gir

Przeczytaj co napisał br0d4.

Różnica polega na tym, że w języku polskim zdanie: Tylko nauczycielka ma dostęp do tego pokoju. oznacza, że:

  • (bardziej prawdopodobne) Nie jesteśmy w tym pokoju, ale w pobliżu;
  • Jesteśmy w tym pokoju, bo wpuściła nas nauczycielka; ale kogo uświadamiamy o fakcie, że klucz do pokoju jest we władaniu nauczycielki (czy osoba, która z nami weszła nie wie o tym? :) )

W języku angielskim powiemy: Only the teacher has access to that room - bo rozmówcy wiedzą, że nie są w tym pokoju (in that room).

5 miesięcy temu

RznCscvB

no właśnie - szukałam wpisu na temat "this" I "that", przecież "that" = tamten

6 miesięcy temu

JakubDwora1

Nauczyciel*

1 rok temu

PatrykKsiy

Wstęp a dostęp to nie to samo? Nie uznało mi przez to jedno słowo.

3 lata temu

Jacek.Placek
Jacek.Placek

A czy mówi się "mam wstęp do internetu" ,raczej dostęp. Wstęp ma znaczenie ,że ktoś tam może pod kogoś kontrolą wejść do kądźś ;-) ,a dostęp to znaczy ,że np. nauczycielka może wejść tam ale nikt nie będzie na nią zwracać uwagi czy nie może tam wejść czy może. Nie patrzyłem do internetu więc mogłem się pomylić w tym zdaniu.

2 lata temu

entiss

Dlaczego "pomieszczenie" jest zle?

1 rok temu

mariusz250190

a dlaczego nie nauczyciel?

1 rok temu

Daria8788

Czy poprawne jest zamiast pokój napisać pomieszczenie?

8 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.