1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My father is an engineer."

"My father is an engineer."

Překlad:Můj otec je technik.

September 8, 2015

13 komentářů


Mcshadow

Muj tata je inzenyr je spravne!


Nemesis_NaR

Je, ale není. Před napsáním příspěvku si prosím přečtěte už existující komentáře.


PetrLokvenc

Engineer se tu překládá jako technik i jako inženýr. V češtině je ale inženýr zároveň akademickým titulem. Jak angličtina rozlišuje technika a inženýra ve smyslu Ing ?


jp0wr3Dp

Slovo "engineer" má v angličtině docela dost významů. Běžné české "technik" nebo "inženýr" je správný překlad, protože titul Ing. člověk získá (neby by aspoň měl) na technických oborech studia. Ale pod pojmem "engineer" se může skrývat i strojvůdce, strojař, operátor v průmyslu apod. Nehledě na to, že pro technika tak, jak toto slovo chápeme v češtině, má angličtina pojem "technician".


Posky1

Father není táta? Odkdy?


jgstcd

Nikdy nebyl, pokud vim. Oba jazyky maji nazvy pro rodice na ruznych urovnich formality, a asi vzdy mely.


MenoPriezvisko

špecifikujú to dole pred začatím lekcie


teri223

Táta jako otec proč to neuzná


Nemesis_NaR

Protože kurz rozlišuje formálnější výrazy "father = otec" od těch familiérních "dad = táta". Naznejte, jak by znělo, kdyby Darth Vader řekl Lukovi: "Já jsem tvůj táta" místo "Já jsem tvůj otec."

Stejně tak tomu je u "mother x mom" či "thank you x thanks"


ika121

Prečo program neakceptuje slovo "strojař" ( v slovenčine "strojár") ? Nie je to české slovo?


VldkHjek

Mělo by brát správně oboje "táta" i "otec"


tomas768225

Muj otec je inzenyr - podle mne take spravny preklad

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.