1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "It is ours."

"It is ours."

Překlad:To je naše.

September 8, 2015

8 komentářů


Jenda-48

Bere to obé. "Je to naše" a "To je naše". Otázka, kdy Duolingo nepřipouští záměnu českého slovosledu? Obecně platí, že změna slovosledu v češtině mění nikoliv význam, nýbrž důraz. Pokud vím, v AE tomu tak není, existuje relativně pevný slovosled, obvykle česky vyjadřovaný jako pravidlo
SVOMPT subject-verb-object-manner-place-time, přičemž důraz na konkrétní příslovečné určení je na konci věty, to lze i měnit.

May 27, 2018

josef212079

je to nase to nebere

September 27, 2018

kacenka9

Melo by. Je to mezi prijimanymi, ale zda se, ze u nekterych vet i prijimane texty obcas stavkuji.

September 27, 2018

Jolanamejc

Proč né "our"?

April 27, 2016

Voyta
Mod

Přivlastňovací zájmena mají jiný tvar, pokud stojí samostatně, nejčastěji tedy na konci věty jako v tomto případě. Pokud nejste jen na mobilní aplikaci, doporučuji přečíst poznámky k dovednosti Přivlastňovací zájmena (na mobilu se nezobrazují).

April 27, 2016

jan742334

Proč ne It's??

July 24, 2017

Nemesis_NaR

To je samozřejmě v pořádku. Zkracování si Duo vyhodnocuje nezávisle na našem kurzu.

Každopádně mám takové tušení, žes "It's" napsal v cvičení s reproduktorem "Napiš, co slyšíš." Tam máš napsat anglicky, to co slyšíš. A věta říká "it is", ne zkrácené "it's", takže chyba.

July 24, 2017

Martin686485

Áno a ja som to počul

October 22, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.