"She reads a book."

Překlad:Ona čte knihu.

před 3 roky

8 komentářů


Elika468412

jako jak mám poznat jestli tam má být read nebo reads ?????

před 3 roky

Nemesis_NaR

Proto, že víš, že 3. osoba čísla jednotného má vždy koncovku slovesa "s", tedy "he/she/it reads". Ostatní osoby jsou jenom "read". Jak jednoduché v porovnání s českým "čtu, čteš, čteme atd."

před 3 roky

Elika468412

děkuju :)

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Skoro vzdy. Vyjimka jsou modalni slovesa: can, will, must, may, atd. Pokud vim, jsou jedine vyjimky.

před 3 roky

VladimrMac1

Proč je špatně když přeložim " Ona čte nějakou knihu " ?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Protože by se to v angličtině přeložilo jako "She reads/is reading some book."

Ano, "nějaký" se dá použít jako berlička, abychom rozpoznali, který člen tam máme použít (či co vlastně znamená), ale používat to v překladech se moc nedoporučuje a v tomto kurzu to neuznáváme, pokud vím, nikde.

před 2 roky

duolinger007

He she it u slovesa musí S být

před 2 roky

christines071

V minulém cvičení mi větu ,,She reads a book´´ neuznalo, opravilo mi to na ,,She reads the book´´ jak je to možné? Co je tedy správně? Děkuji za odpověď :-)

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.