"She reads a book."

Překlad:Ona čte knihu.

9/10/2015, 2:24:01 PM

8 komentářů


Elika468412

jako jak mám poznat jestli tam má být read nebo reads ?????

9/10/2015, 2:24:01 PM

Nemesis_NaR

Proto, že víš, že 3. osoba čísla jednotného má vždy koncovku slovesa "s", tedy "he/she/it reads". Ostatní osoby jsou jenom "read". Jak jednoduché v porovnání s českým "čtu, čteš, čteme atd."

9/10/2015, 2:53:30 PM

Elika468412

děkuju :)

9/10/2015, 2:55:57 PM

jgstcd

Skoro vzdy. Vyjimka jsou modalni slovesa: can, will, must, may, atd. Pokud vim, jsou jedine vyjimky.

9/10/2015, 3:42:51 PM

VladimrMac1

Proč je špatně když přeložim " Ona čte nějakou knihu " ?

2/25/2016, 7:20:47 PM

Nemesis_NaR

Protože by se to v angličtině přeložilo jako "She reads/is reading some book."

Ano, "nějaký" se dá použít jako berlička, abychom rozpoznali, který člen tam máme použít (či co vlastně znamená), ale používat to v překladech se moc nedoporučuje a v tomto kurzu to neuznáváme, pokud vím, nikde.

2/25/2016, 8:55:15 PM

duolinger007

He she it u slovesa musí S být

3/4/2016, 5:47:45 AM

christines071

V minulém cvičení mi větu ,,She reads a book´´ neuznalo, opravilo mi to na ,,She reads the book´´ jak je to možné? Co je tedy správně? Děkuji za odpověď :-)

11/23/2016, 3:12:22 PM
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.