"The book shows Brazil."

Fordítás:A könyv bemutatja Brazíliát.

September 13, 2015

20 hozzászólás

Népszerű témák szerint

Solt101

A könyv bemutatja Brazíliát. Szerintem ez így jobban hangzik.

June 4, 2016

besenyeiviki

Szerintem is ;)

June 26, 2016

Marvcell

Mikor lehet úgy értelmezni, hogy a "könyv brazilnak tűnik". A show az mutatkozást, valaminek látszást is jelenthet.

September 13, 2015

budai.doc

A szórend kötött, ezért ebben a mondatban a könyv az alany és Brazília a tárgy, tehát ahogy a hivatalos fordítás is mutatja. Ha a könyv tűnik valaminek, akkor azt többnyire szenvedő szerkezettel fejezik ki.

September 13, 2015

Abenhakan

Nem egészen. A könyv brazilnak tűnik az úgy lenne, hogy "The book seems to be Brasilian" vagy "The book looks to be Brasilian."

September 13, 2015

budai.doc

Pontosabban "Brazilian". Valóban a "tűnik" kissé rendhagyó, de "the book is said, ..is reported, ...is thought" esetében bejön.

September 13, 2015

Abenhakan

Persze, csak azok mást helentenek. Brazilnak mondják, brazilnak gondolják.

September 13, 2015

Gyongyike61

a könyv Brazíliáról szól miért nem megfelelő?

February 7, 2016

Tamas51

Mert a show nem azt jelenti, hogy szól. Az sem nagy tragédia ha te szabadon így fordítod mivel a kettő között nincs nagy különbség.

March 4, 2016

PeterGyarf1

mivel magyarra kell fordítani, nem kellene a magyartalanhoz ragaszkodni. Ha egy fordításban azt olvasnám, ami a "megoldás", elsírnám magam. Tehát a könyv Brazíliáról szól. Különben is egy könyvnek nincs ujja, amivel mutasson

February 14, 2017

Tamas51

Részemről nem ragaszkodom egyikhez sem. Igazad van, hogy egy könyvnek nincs ujja, de szája sem, hogy szóljon.

February 15, 2017

TthKlmn

Nem, itt ragaszkodnak a meg szóhoz, máskor meg nem szeretik!

September 27, 2016

bogar_andras_12

én azt írtam hogy "megmutatja a könyv Brazíliát" és nem fogadta el.A helyes megoldás ugyan ez csak átrendezve;)

November 17, 2016

Tamas51

Annak jónak kell lenni. Legközelebb jelentsd hibának és kijavítják.

November 17, 2016

bogar_andras_12

Jelentettem.

November 21, 2016

DalmaUzoni

en meg azt irtam es nem fogadra el

November 18, 2016

IstvnTakcs13

Ugy irtam megmutatja nem volt jo irtam bemutatja nem volt jo. A vèģèn kiirta megmutatja

April 8, 2017

istvantaka3

A könyv nem tud mutogatni mert nincs mivel .Tudod Duo

June 23, 2017

Tatarcsuk1

Bár a show-nak valóban a mutat az első számú jelentése, de a magyarosság érdekében, ha már egy könyvről van szó, szerintem a szól-t is el kellene fogadni, a magyarban talán elég sokan (rajtam kívül is) így használják általában.

December 18, 2017

Anita546866

Nem ide tartozik, de... Hol tudom jelezni, ha a rendszer a pontjaimat nem jól számolja? Az előbb 40 pontot szereztem, de a ranglistan csak 27 pontot írt jóvá. Segítséget előre is köszönöm.

April 8, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.