"Ještě to tam není."

Překlad:It is not there yet.

September 13, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


TaNlGA

Ja uz to vubec nechapu. Kdy se ty prislovce davaji pred sloveso a kdy na konec ?


ladavala

Slovíčko "yet" lze přeložit jako už v tázacích větách, nebo ještě ne v záporných větách. Jeho místo je VŽDY NA KONCI VĚTY. Používáme ho tehdy, kdy mluvíme o něčem, co se od někoho očekává, a věta se potom ptá na to, zda dotyčný už tu očekávanou věc udělal, nebo oznamuje, že ji ještě neudělal.

https://www.helpforenglish.cz/article/2008032301-already-yet-still


Vashek87

Proč mi to neuznalo: It still is not there?


jgstcd

Rozdil je maly, ale nekdy dulezity. Z vety "It is not there yet." je citit ze to tam zatim neni, ale ocekavam ze bude. Ve vete "It still is not there" nemusi byt to ocekavani ze bude. Muze byt, ale nemusi.


Evi.na

Proc, prosim Vas, nemuze byt varianta: even it is not there? Predem dekuji za vysvetleni.


Monken23

Proč nemůže být: It is not already there? Myslím si že je to správně.


OndrejUK

Aready je uzivano spise jako uz, jiz, to znamena ze uz je neco hotovo konecne (i kdyz tady by se uzilo finally). Vyznamove, pokud neco jeste nedorazilo uzijeme yet a pokud uz to dorazilo tak already.


Adam128536

Videl jsi Shrek 2 v originale? Donkey se v tom kocaru (na ceste za Fioninyma rodicema) porad pta: "Are we there YET?"(Uz tam jsme?) Kdyz Fiona oznami, ze uz vidi cil, Shrek vyhrkne: "Finally!" (Konecne!).


A slovo already se pouziva v tomto pripade: ocekavas navrat pritelkyne ve 3pm. Kouknes na hodinky: 15:15, a reknes: "Where the heck is she?" A tvoje sestra ti rekne: "She's already here." (Uz je tu.)

Yet = nevi se jestli ano nebo ne v otazce (samozrejme, ze na otazku, Are we there yet? muze prijit odpoved, yes, we are.) A already = uz se to stalo, mluvci o tom vi...

Doufam, ze jsem te jeste vice nezblbnul.... Hihihi... Nejlepe se cizi jazyk uci v te dane zemi, nemam-li tu moznost, doporucuji filmy v AJ s AJ titulky.


Johana84594

It is still not there? Co je špatně?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.