1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You did not go to church."

"You did not go to church."

Fordítás:Nem mentél templomba.

September 13, 2015

8 hozzászólás


DudsRobert1

A go helyett miért nem went-et kell használni, hisz múlt időről beszélünk, vagy, ha ott van a did segédige, akkor a többi ige minden esetben marad jelen időben?

September 13, 2015

Abenhakan

Igen, ha a kijelentő mondat az, hogy You went to the church, akkor a kérdő alak: Did you go to the curch?, a tagadó alak pedig You did not go to the church, mindkettőt a do segédigével (múlt időben) képezve.

September 13, 2015

DudsRobert1

köszönöm

September 15, 2015

bela0830

A válasz; "You did not go to church." A Te mondatod; ""You did not go to the church." Mi a helyzet a "the"-vel, kell vagy nem???

May 26, 2016

karak74

Én így tudom: Az iskola, templom és ilyen helyek esetén, ha van névelő előtte, akkor az épületre gondol, ha nem, akkor az intézményre, és a benne folyó "szertartásra". Azaz itt a mondat nem azt állítja, hogy nem mentél el/be ama épületbe, hanem nem voltál, nem vettél részt a vasárnapi misén. Iskola esetén tanításon részvétel a téma, színházban egy előadás megnézése, múzeumban múzeumlátogatás (és nem annak kirámolása a látogatás célja) stb...

March 18, 2017

happydaddy62

Ne tiszta mikor melyiket kell használni: did not go vagy no went mikor kell a went- et használni és mikor a did not go ? Megköszönném a magyarázatot !

January 12, 2017

karak74

Segédigét csak akkor használunk, ha kell. Ha tagadunk, akkor a szórend: "Alany + segédige + not + főige + stb..." Tehát tagadó mondatba kell segédige. Ha eleve van benne, akkor nincs baj. (Pl. I can swim. Tudok úszni Ennek tagadása I can not swim. vagy rövidítve I can't swim.) Ha nincs segédige, (pl. I go to church.) akkor kell belecsempészni egy "joker" segédigét, a do-t A do-nak, ha segédige, akkor semmilyen jelentése sincs, csak technikai eszköz. (Ugyanez a szitu a kérdések esetén is, csak persze ott más a szórend. És ha a do nem segédige, mint pl. az I can do it. mondatban, /Meg tudom csinálni/ akkor csinál valamit jelentése van) Tehát az I go to church. tagadott alakja az I do not go to church. vagy rövidítve I don't go to church.. Múlt időt (azaz a logikai múltat) mindig az első segédige viszi ("a hátán"), és persze csak ő! Már ha van. Csak a múlt idő miatt nincs szükség segédigére, mert a főige is képes elvinni ezt a feladatot, és ha nincs segédige, akkor kell a főigét múltba tenni. Tehát:

  • Jelen / múlt
  • I can swim. / I could swim.
  • I can't swim. / I couldn't swim.
  • I go to church. / I went to church.
  • I do not go to church. / I did not go to church.
March 18, 2017

happydaddy62

Köszi a választ. Kielégítő volt.

May 4, 2017
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.