1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The milk has gone bad."

"The milk has gone bad."

Překlad:To mléko se zkazilo.

September 15, 2015

11 komentářů


Vlcek1942

Dovolte trochu odlišný dotaz: ,,Weater has gone bad." ,,Počasí se zkazilo." Může to takto být?

November 27, 2015

KaeiM.Pevn

Počasí - weather

August 15, 2019

sattak1

Může tam být:The milk has spoiled?Děkuji

September 15, 2015

nueby

V opačném cvičení je to uznávaný překlad.

September 15, 2015

kochy1

Muze byt? To mleko bylo spatne

November 6, 2015

Nemesis_NaR

Nn, to je významově rozdílné. Vy mluvíte o stavu mléka - bylo špatné. Vzorová věta ale říká, co se s mlékem stalo - zkazilo se.

November 6, 2015

gaston68cz

Kdyby šlo o ten vlastní děj "zkažení se" - nebylo by to spíš "The milk has been going bad"?

December 27, 2015

Nemesis_NaR

... to by bylo "To mléko se kazilo"

December 27, 2015

gaston68cz

Z toho by byla hezká časová řada :-), schválně jestli to trefím:

The milk had been fresh.
The milk was good.
The milk has been going bad.
The milk has gone bad.
The milk has been bad. (Myslím že "The milk is bad" použít nemůžu když ještě nedávno bylo dobré)

December 27, 2015

Vlcek1942

Kde se vzalo slovo "gone". V tom se furt neorientuji. "Going" je to stejné. Jaký je infinitiv a jak se to skloňuje nebo časuje? Děkuji za vysvetleni.

June 10, 2018

Filomena.Prvni

Je to třetí tvar (příčestí minulé) nepravidelného slovesa "go", jenž patří do vět předpřítomného času. Infinitiv je "to go".

Tabulka s nepravidelnými slovesy: https://forum.duolingo.com/comment/26892347

"Ocásek" "ing" se přidává při tvoření gerundia /https://www.helpforenglish.cz/article/2006071501-gerundium-v-anglictine/ či průběhového času /https://www.helpforenglish.cz/article/2006120405-pritomny-cas-prubehovy/.

Nějaké vysvětlení gramatiky a tvorby předpřítomného času je v jablku "Předpřít.". Hodně štěstí!

September 23, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.