"Jaké je tvoje manželství?"

Překlad:How is your marriage?

September 16, 2015

19 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Fred418314

What is your name? Jaké je tvoje jméno? Jak se jmenuješ? Proč tento slovosled neplatí i v tomto případě?


ValaCZE

How is your marriage? znamená v podstatě "jak ti to klape v manželství".


davidbartos2580

WHAT znamená ČO alebo AKÝ, AKÁ, AKÉ, HOW znamená AKO! Aspoň takto sme sa to učili v škole


Tetana75

Proč mi neuznalo "what is your marriage" ?


RudlaS

Proč se použije HOW a ne WHAT?


slavekp

Viz dotaz: Proč se použije HOW a ne WHAT? Musíte se smířit s tím, že se to nepoužívá. Vysvětlit se to moc nedá. Možná někdy je to idiom (ustálený víceslovný výraz). Můžete si to ověřit na google https://books.google.com/ngrams/graph? Podobná je věta: How are you? Jak se máte? Jak se daří? What are you? Co jsi?


ZuzkaNeFuska

How are you? Jak se máš. How is he? Jak se má (on)? How is your marriage? Jak se má tvé manželství? Dalo by se říct, že je to taková fráze. Teda aspoň já to tak beru;-) jestli si to myslím špatně, tak mě prosím někdo opravte.


Ingrid370222

Prevo je v napovede "what", ked potom Duo chce "how"? Hmmmm.... demotivujuce. :(


ladavala

"What" je možné použít, ale na konci věty musí být "like" - "What is your marriage like." Je to stejné jako otázka na počasí: How is the weather today? What is the weather like today? Pokud chcete použít "what", tak k němu prostě to "like" patří, protože dohromady tvoří tu otázku "jak". Samotné "what" je "co", a to je úplně jiná otázka. Viz příspěvek od widle https://forum.duolingo.com/comment/18758568

Více vysvětlení také zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2009070802-what-does-he-look-like-what-is-he-like


Gabuska1

proč je na konci vety like ?


Nemesis_NaR

Mě nenapadá jiné vysvětlení, než že tak se prostě ta fráze tvoří: "What is it like?" = "Jaké to je?"


Ingrid370222

Dakujem vsetkym, tato diskusia mi pomohla. Som rada, ze su ludia, ktori chcu pomoct. Pekny den.


Zdenal39620

Díky, za diskuze, bez těchto vysvětlení a pochopení proč se těžko člověk posune dál..

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.