"Chlapec jí jablko a já jím chleba."

Překlad:The boy eats an apple and I eat bread.

September 16, 2015

26 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Milan6040

Proc the boy a ne a boy, kdyz to neni ten chlapec?


ValaCZE

Protože člen se nemusí vždycky překládat.


Mr..Martin

Proč nemůže být A boy ... ale musí být člen The boy.. ?


JanRichter5

Mluví se o konkrétním chlapci, který jí jablko, tak proto "the".


ShazamD10

PROČ je u jablka člen "an" a u chleba není "a" ??


Ogi2222

Prosím, opravte ma ak sa mýlim, alebo dopľnte ak mi v tom niečo chýba.

.# "A" alebo "An" Medzi "A" a "An" sa volí podľa výslovnosti. - Ak sa slovo vyslovuje na začiatku so samohláskou (a, e, i, o, u), tak je pred ním "An" aby sa to dobre vyslovovalo. - Ak je tam iné písmenko, tak je tam "A" tiež aby sa to dobre vyslovovalo.

Príklady A - spoluhlásky (všetko okrem A, E, I, O, U) A dog A house A union (číta sa "Junion" a preto je tam "A")

An - samohlásky (A, E, I, O, U) An apple An enginer An actor An hour (číta sa "Aur" a preto je tam "An")

.# "A", "An" a počítateľnosť To či sa "A" a "An" použije, okrem iného záleží aj od "počítateľnosti" podstatneho mena. Ak je počítateľné, tak sa použije a ak nie je počítatelné, tak sa nepoužije. Auto sa dá počítať (jedno auto, dve autá, 100 áut) a preto sa v jednotnom čísle používa "a" alebo "an". Asi pre zvýraznenie toho, že ide o jeden kus. Chleba sa zjavne v angličtine berie ako názov pokrmu, nie ako krajec a preto sa "A" a "An" nepoužije, lebo sa nemá prečo zvýrazňovať, že ide o jeden kus lebo ide o názov pokrmu a ten počítať neviem. My v češtine a slovenčine berieme guláš, chleba, vodu, pivo, aj ako názov pokrmu či tekutiny ale zároveň aj ako porciu (daj mi chleba - daj mi jeden chleba, jeden guláš prosím - jednu porciu gulášu prosím) V angličtine sa zjavne chleba berie iba ako názov pokrmu. "Bread" ako názov pokrmu sa nedá počítať na jeden chleba, dva chleba, tri chleba. Keby bolo jeden krajec chleb, to by sa počítať dalo a tam by už bolo treba zvýrazniť, že ide o jeden kus

Takto to zatiaľ chápem ja. Ak som niečo neuviedol korektne prosím opravte ma a ja to doplním.

.# Ďalšie vysvetlenia Prípadne si prečítajte nasledovné články. Naozaj sa to z toho dá pochopiť. Pre pochopenie by bolo dobré, keby ste si z toho spraviť aj vlastné výpisky. Ja som si to tiež musel prečítať a spraviť výpisky aby som to pochopil a pomohlo mi to.

Určitý člen „the“ vs. neurčitý člen „a“ - https://www.duolingo.com/skill/en/Basics-1/tips-and-notes

Členy v angličtině - https://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles

Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména - https://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena


PetrHorvath1

Proč mluvčí vyslovuje jak "eat" tak i "eats" stejně?


eliska21112008

Prečo mi neuznalo to malé i ?


ZdekaSchoo

to je uznávané, máte screenshot?


AKV4uM

Ja tam nic špatně nevidim. Pomoc prosím


ZdekaSchoo

zkopírujte sem, co jste napsal nebo přidejte odkaz na screenshot s chybou, jestli duolingo děláte přes počítač, webový prohlížeč na mobilu, aplikaci? nikdo kromě vás neví, co jste napsal. odpovědi vyhodnocuje počítač podle toho co má v databázi pro danou větu.


PetoSaga

Prečo keď som napísal an apple and I eat a bead mi hodilo chybu? Bez " a bead" malo byť


ZdekaSchoo

a bead??? chleba je bread a je to nepočítatelné slovo, tak bez neurčitého členu


Lenka303025

Mam to bez chyby tak jakto že mi to ukázalo chybu?


ZdekaSchoo

přidejte sem screenshot s chybou nebo zkopírujte a vložte sem celou větu, kterou jste napsala, napište, jaké to bylo cvičeni (překlad do češtiny, překlad do angličtiny, napiš co slyšíš...) a na jakém zařízení provozujete duolingo (počítač, mobil, operační systém, přes mobilní aplikaci nebo přes prohlížeč, pokud přes prohlížeč, tak jaký (chrome, edge, firefox, safari...) a pak můžeme zjistit, kde se stala chyba


Srotyx

Proč někde je eat a ňekde eats nebo drink drinks a drinking? Jakej víznam mají ty slova v jiným tvaru? Chápu že prostě jinej tvar slova ale tohle je angličtina a tam taky vážně musí být tvar slova? Chápu jinak by to bylo třeba:On pít vodu. Ale nechápu proč to u nějakýho slova je a u nějakýho slova neni.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.