1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nemám rád tmu."

"Nemám rád tmu."

Překlad:I do not like the dark.

September 17, 2015

17 komentářů


Honza45

Proč je tady, prosím, nutný člen? Tmu považuji (možná chybně) za nepočítatelnou. Děkuji.


Nemesis_NaR

Jakože proč není uznána odpověd "I don't like dark"? Pocitově cítím, že to nejde a jako vysvětlení mě napadá leda to, že je jenom jedna tma. A věci, které jsou takto samojedinečně jsou vždy s určitým členem: "The Earth, the Alps, the sun, the sky" tak musí být vždy i "the dark" (mluvíme-li o temnotě jako podstatném jménu)


MartinVejt

Pardon, ale vysvětlení, že je jen jedna tma, to vážně neberu - tma je přece obecné, abstraktní slovo, není počitatelné, aby se dalo říci, že je jen jedna. Tady je hlavní, že ten člověk mluví obecně (nemá rád tmu), proto by tam měl být podle mého názoru nultý člen...

Kromě toho jsem asi nikdy neslyšel like/dislike větu, ve které by byl (jakýkoliv) člen (právě proto, že při užívání takových vět se mluví obecně)...


kacenka9

Nejde rict, "I do not like dark". Protoze bude nasledovat otazka rodileho mluvciho "dark what?" coffee, room, color? Dark, stejne jako Universe ma vzdy clen


borecmisak

Další hezké vysvětlení, čokoládu nemám , dávám lingot


MartinVejt

Takhle mě nad tím uvažovat nenapadlo. Díky ;)


Jirina602272

Tak proč neuzná "a dark"?


JiNeern

Nepočitatelná podstatná jména mohou buď mít člen určitý, nebo být zcela bez členu.

Otázkou je, proč zde musí být člen určitý, a to je, myslím, dostatečně vysvětleno výše.


JiNeern

Protože "dark" je nepočitatelné, a před nepočitatelnými podstatnými jmény nemůže být neurčitý člen – nedává před nimi smysl. (Zkuste si říct například "venku je nějaká tma" – to je prece nesmysl, znamená to, že existuje i nějaká jiná tma.)


miko37

Kačenka je stále jednicks


SPOCZ

To je pravda. (viz. Kačenka) https://www.helpforenglish.cz/article/2008090806-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena I have dark hair. Mám tmavé vlasy. Zde v této větě je "dark" přídavné jméno, tak je to bez "the".


Jane437126

Proč je "I do not like darkness." špatně?


jgstcd

Ted jsem popleteny. "I do not like darkness" bereme. Nejsem si uplne jisty ale, ze bychom meli. Mne totiz chybi ten clen. Google ngrams ten pocit vicemene potvrzuje, ale celkovy pocet vyskytu je relativne nizky, a proto si nejsem uplne jisty.


Zdenk725099

Nepřekládá se darkness spíše jako temnota ?


Mary4448

slovník Limgea uvádí tma Venku je tma. It's dark outside.


Petr18626

Proč není možné použít "dislike"?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.