1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The color of my hat is green…

"The color of my hat is green."

Překlad:Barva mého klobouku je zelená.

September 19, 2015

23 komentářů


ursaursoun

no treba ja napsal: "ta barva na mem klobouku je zelena"


nueby

Já bych z toho vyrozuměl, že máte na klobouku plechovku nebo alespoň skvrnu nátěrové hmoty, ale nemluvíte o barvě svého klobouku. Pak bychom v AJ řekli třeba THE PAINT ON MY HAT IS GREEN.


Marka980973

Překlad "Můj klobouk má zelenou barvu." je česky stylisticky hezčí a přitom nebyl uznán jako správný :-)


tatka_
Mod
Plus

Odpovídající překlad vašeho návrhu je My hat has a green color.


HanaDvokov9

Zak snad lépe " muj klobouk je zelený"


rejlmen

Zkuste si srovnat věty "The color of my hat is green." a "My hat is green." Viz. diskuze.


HanaDvokov9

jasně, slovo od slova je to tak, jen se to říká doopravdy zřídka ;-)


David05760376

Já jsem napsal ,,Barva mojeho klobouku je zelená" a neuznalo mi to. Se slovem ,,mojeho" by ale přece neměl být problém.


nueby

Ve spisovné češtině "mojeho" zatím neexistuje. A ne, nespisovné překlady brát nebudeme.


Pepa.OUT

já to přeložil jako barva Z mého klobouku je zelená a chybka :( myslím si ale že není ???


Nemesis_NaR

"Color of something" znamená "barva něčeho", to "of" tam víceméně nahrazuje český druhý pád. Takže to špatně je. Protože pod větou "Barva z mého klobouku" si představím, že mám v klobouku nalitou barvu a to by anglicky muselo být "The color from my hat" (a když bychom místo "hat" řekli "cup", tak to bude dávat víc smylu)


Vepricek

Proč je špatně Můj klobouk je zelený?


kacenka9

Protoze to je preklad vety "my hat is green"

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.