"Kolik stojí svoboda?"

Překlad:How much does freedom cost?

September 21, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


LucieManak

how much is freedom je také správně, nebo ne?


jgstcd

No, pusobi to zvlastne. Tahle otazka je hodne filosoficka, ale otazka "how much is ..." je jak se clovek ptava na ceny zbozi v samosce. Ta kombinace neni gramaticky nespravne, ale tezko si predstavit ze by to nekdo rekl.


LucieManak

OK, diky za upozoneni na jiny vyznam otazky :->


jgstcd

Ono to neni ani jiny vzynam, jenom jiny kontext.


DanielKoud3

Freedom pouze bez členu nebo lze i s the?


Cheesecek

How much cost freedom? - Šlo by ?


kacenka9

Neslo. Anglictina vyzaduje stavbu otazky s pouzitim pomocneho slovesa 'do'


milanosx

Proč v tomto případě není na konci costs?


ZdekaSchoo

otázky v angličtině se tvoří s pomocí pomocného do, does, tvar pro 3. os. jedn. č. už má does, významové sloveso pak zůstává v základním tvaru https://www.helpforenglish.cz/article/2006090703-otazky-v-anglictine

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.