Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Why did you do it?"

Překlad:Proč jsi to udělal?

před 3 roky

6 komentářů


fordman01

'Proč jsi to dělal?' Tohle nejde?

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Přidáno.

před 3 roky

IvetaFrico

A nebylo by náhodou "proč jsi to dělal" - why was you doing? Takže tady na být jedině udělal?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Ne, české vidy a anglická průběhovost se takhle pohodlně nechovají. Našincům se těžko přijímá skutečnost, že anglický prostý minulý čas v sobě zpravidla obsahuje obě vidové možnosti v češtině. (Výjimkami budou slovesa jako DROWN, kde na anglické straně prostý minulý čas naznačuje beznadějnější osud než průběhové WAS DROWNING). Na druhou stranu průběhové anglické časy dokonavým českým slovesům neodpovídají vůbec, nebo alespoň já si takový případ nevybavuji.

Vaše věta by ale byla Why were you doing it?, ne jak jste to napsala vy.

před 1 rokem

GraveHag1

Prosim o radu. Pokud by na konci bylo misto "it" "that" melo by to stejny vyznam? Potreboval bych nejak objasnit kdy je lepsi pouzit "that" "this" "it". Did you see that/this. Je lepsi ve vete " To bylo skvele" pouzit "That was great" nebo "It was great"? Dekuji

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Posouvá se důraz. Why did you do it? se ptá spíš na důvod konání, kdežto Why did you do that? má možnost dát větný přízvuk na "that", a pak se ptá na důvod pro právě ten čin, místo nějakého jiného. Neutrálně intonované "that" tady má stejný význam jako (neutrální) "it". Věta vyslovená "Why did you do it?" se chová zase jinak, a místo důrazu na čin se to mění v dotaz na určité choulostivé "to", o kterém Duo věty neučí.

That/This/It was great to mají podobně. Důraz na co že to bylo ve verzích s THIS/THAT, kdežto s IT je ten podmět jakoby v pozadí, s důrazem na fakt skvělosti. V češtině by "It was great." klidně bylo "Bylo skvělé.", kdežto This/That by byly přinejmenším "To bylo skvělé." nebo (pro this) "Tohle bylo skvělé." Trik na Duo je přeložit tyhle tři samostatná slova jako TO, protože by to mělo fungovat vždy. Ne ale když nestojí sama, ale jsou v přídavné pozici: THIS/THAT/THE CAR vám tady jako TO AUTO pro THIS neprojde.

před 1 rokem