Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The waiter works in another bar."

Tłumaczenie:Ten kelner pracuje w innym barze.

1
2 lata temu

3 komentarze


fiolcia94

Czym sie rozni another od other?

0
Odpowiedz2 lata temu

netis7
netis7

@yuioyuio w innym miejscu dokładnie to wytłumaczyła. Jest tam też bardziej czytelnie bo z wytłuszczeniami. Szkoda, że nie da się linkować wypowiedzi.... Kopiuję całość:

Będzie trochę długo i filozoficznie, ale myślę, że łatwiej zrozumieć jaką logiką należy się kierować niż uczyć się na pamięć ;)

Other - oznacza inny niż ten, o którym mówimy / który mamy na myśl, ale w żaden sposób niesprecyzowany. W związku z tym samo słowo other możemy stosować jedynie do liczby mnogiej, np. Other kids don't have to make their beds = Inne dzieci nie muszą ścielić łóżek

Możemy jednak zawęzić znaczenie słowa other przez dodanie przed nim innego słowa, dzięki czemu możemy stosować takie połączenie zarówno do liczby mnogiej, jak i pojedynczej. Znaczenie takiego zwrotu jest logiczne i bezpośrednio wynika ze znaczenia dodanego słowa. Możliwości, które przychodzą mi do głowy: - the other - pozostali członkowie pewnej określonej grupy, np. The other option is better = Ta druga opcja jest lepsza (mamy do wyboru tylko dwie) She's taller than all the other children in her class = Jest wyższa niż wszystkie inne dzieci w jej klasie - some other - jakiś inny, np. I will do it some other time = Zrobię to innym razem I'm meeting some other friends tomorrow = Jutro spotykam się z innymi znajomymi - my/your/itd. other, np. Where is my other shoe? = Gdzie jest mój drugi but? I have your other books = Mam twoje pozostałe książki -one other - jeszcze jeden (ale tylko jeden, nie więcej), np. I have one other question to ask = Mam jeszcze jedno (ostatnie) pytanie - any other - jakikolwiek inny, np. Do you have any other pen? = Czy masz jakikolwiek inny długopis? Do you have any other questions? = Czy macie jeszcze jakieś pytania? - no other - żaden inny, np. I have no other place to go = Nie mam dokąd pójść (oprócz miejsca, w którym właśnie jestem) She has no other relatives = Nie ma innych krewnych

Można zauważyć, że another = an+other, czyli odnosi się wyłącznie do liczby pojedynczej i oznacza kolejny lub jakiś inny, np. I want another cookie = Chcę jeszcze jedno (kolejne, niekoniecznie ostatnie) ciastko I will do it another time = Zrobię to innym razem

3
Odpowiedz2 lata temu

Yola448704
Yola448704

another (an other) - liczba pojedyncza (another bar - inny bar)
other - liczba mnoga (other bars, other waiters- inne bary, inni kelnerzy)

2
Odpowiedz6 miesięcy temu

Powiązane dyskusje