1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I would have written a book."

"I would have written a book."

Fordítás:Írtam volna egy könyvet.

September 27, 2015

22 hozzászólás


barracuda15

Az "írtam volna" és az "írhattam volna " az nem ugyanaz?


RolandSzak3

A 'would'-dal fejezed ki, hogy megtetted volna, de nem volt lehetőséged. Valami megakadályozott, ami ellen nem tehettél semmit. A 'could' pedig azt jelöli, hogy ugyan volt lehetőséged, de nem cselekedtél.

(Legalábbis ez igaz a múltra.)

Például: I would have done more for our goal. - Többet tettem volna a célunkért. (Ha nem akadályoz meg ebben valami vagy valaki.) I would have done more, if I had the time. - Többet tettem volna, ha van rá időm.

I could have done more for our goal. - Többet tehettem volna a célunkért. (Ha elszánom magam rá, ugyanis nem volt olyan akadály, amit ne kerülhettem volna meg.) I could have done more, because I had the time, but not the willpower. - Többet tehettem volna, mert volt elég időm, viszont nem volt elég akaraterőm.

Jövő időben szerintem abszolút mindkettő használható, minden esetre. Esetleg amit én figyelembe vennék, az az, hogy ha felajánlok valamit, amit feltételesen a jövőben fogok megtenni, akkor a 'would' inkább azt jelenti, amit én akarnék megtenni, a 'could' pedig amit udvariasságból teszek meg, vagy meg van a lehetőségem rá.

Ahogy Bruno Mars is énekli: I would catch a grenade for ya'. - Elkapnék egy gránátot érted. Semmiképp sem: I could catch a grenade for ya'. Mert ugyebár ha nem akarom megtenni, akkor nem fogom megtenni, hiába van meg a lehetőségem rá.

Remélem ez segít.


Maria921028

Ó! Nagyszerű magyarázat! Köszönöm szépen!


sgarde

Ez engem is érdekelne!


Harga

"írtam volna" - would; "írhattam volna" - could


IldikoPiber

Köszönöm, hogy eszembe juttattad.


csabesz3

Rossz a kiejtés!


Harga

Bárcsak az enyém lenne "ilyen" rossz!


evairenpinter

Ebben a szerkezetben a have - tulajdonkeppen melyik szerepet tolti be? A birtoklast, vagy a mult idot? A had - del nem duplazodik meg a mult idejuseg?


RDominik

Egyiket sem, szerintem itt ez segédige. (Nem vagyok benne biztos)


evairenpinter

Ebben az esetben a written - duplazza meg a mult idot.


budai.doc

Itt nincs szó duplázásról. A segédigés szerkezetek múlt idejét néhány kivételtől eltekintve úgy képzik, hogy a have+3. alak kerül a segédige után. I would write, írnék, I would have written, írtam volna. A "had" ezekben a szerkezetekben nem szerepel. Persze van kivétel, mert a "be able to" szerkezetnek lehet múlt idejű befejezett alakja, "had been able to".


evairenpinter

She would have had children. = Gyerekei lettek volna. - Értelmeznéd nekem a három igét (igenevet - miegymást) ebben a szerkezetben? Valahogyan elveszítettem a fonalat, még talán magyarul is.


budai.doc

A zavart az okozhatja, hogy a "have" lehet ige és segédige is. Főigeként birtoklást fejez ki, melynek feltételes módja a "would have". Ha ezt múlt időben mondják, akkor lesz belőle "would have had". Itt az első "have" a segédige, a második, a "had" pedig az birtoklást jelentő have 3. alakja.


TerkaLazar

Irtam volna egy konyvet, - vagy - Egy konyvet irtam volna. Mi a kulonbseg, miert nem fogadja el?


CsabaGeszt

Érthettőbb is lehetne az written,mert mindig "d"- végződést hallok normál és lassított változatnál mindegy há yszor hallgatom meg!!!


Harga

Semmi gond, csak azt kell megjegyezni, hogy amit így hallasz, azt hogy írják és mit jelent.


DzsupinAni

Értelmetlen magyarul amire kijavít.


Mix1931

mikor kell előre írni, hogy "addigra már"


ironcameleon

Az egy másik leckében van.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.