1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Moje šaty jsou hezčí než tvo…

"Moje šaty jsou hezčí než tvoje."

Překlad:My dress is prettier than yours.

September 27, 2015

7 komentářů


miko37

Nikdy neviem či sú šaty jednotné čislo alebo množne.


ladavala

V češtině to není možné rozeznat, proto jsou uznávány oba tvary, ale pozor při tom na správný tvar slovesa "My dress is ..." a "My dresses are ...".


alga588687

Hezčí - nicer, proč to nebylo uznáno?


ladavala

Je uznáváno prettier/nicer/more beautiful.


Petsu35

Jak je to, prosím, s "nice" a "pretty"? Zaškrtla jsem u této věty variantu s "nicer" a chyba. Myslela jsem, že "pretty" se používá ve smyslu o ženách.


widle

Je to trochu složitější. Když mluvíme o věcech (například šatech), jsou "nice" a "pretty" víceméně ekvivalentní a i u téhle věty jsou uznávané obě varianty.

Když mluvíme o lidech, lze použít taky obojí, ale liší se významem: "pretty" znamená hezký/hezká, zatímco "nice" je milý/milá.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.