1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "V tuto chvíli nemáme vodu."

"V tuto chvíli nemáme vodu."

Překlad:We currently do not have water.

September 28, 2015

67 komentářů


fismanj

Zdravím, proč nejde "We have not water at this moment" děkuji


tatka_
Mod
Plus

Chybi sloveso “do” a slovosled.


me22dec

Nebo příčestí minulé "got". ("We have not got water...") Ač je to spíše BrE, Duolingo je tu AmE.


Slimo4

ved sloveso je "have", nie? my tu vodu nerobime, len ju bud mane, alebo nie. Skor beriem argument, ze zapor sa v takejto vete robi so slovickom "don't" ...


me22dec

Pokud říkám "I do not have a dog.", případně "I do have a dog.", tak přeci nic "nerobím", ale používám pomocné sloveso "do" k vyjádření záporu. Tatka chtěl říct, že ve větě "We have not water at this moment", jak píše fismanj, by mělo být ještě pomocné sloveso "do" a je chybný slovosled, tj. má být: "We DO not have water at this moment".


Hapcu

prečo mi nezobralo "we have not water at this moment", ale dáva ako správnu odpoveď "We have no water at this moment."?


tatka_
Mod
Plus

Chybi sloveso “do” a je spatny slovosled.


me22dec

Nebo příčestí minulé "got". ("We have not got water...") a slovosled je tím u Hapcu v pořádku. Ač je to spíše BrE, Duolingo je tu AmE. ;-)

Hapcu: "no water" znamená "žádnou vodu", věta tedy znaměná něco jako: "My máme žádnou vodu." A jistě víte, že v angličtině jeden zápor v takové větě stačí. :-) Znáte "I have no idea..." ?


JaroslavVo8

We have not water at the moment. Google uznává, proč ne tady? Děkuji.


Stanislav757552

Protože to asi nikdo zatím nenahlásil jako další možný překlad ? :-)


tatka_
Mod
Plus

Chybi sloveso “do”.


TaNlGA

Nechapu proc zasady SWOMP pri tvoreni vet , neni currently az na konci. Mne to pripada ze je to pokaždé jinak a mam v tom zmatek :(


me22dec

1) Správně je SVOMPT, či SIVOMPT ...

2a) Právě to I je vaše "currently". Např.: "We don't usually have water." "We never have water." "We currently have no water." Přeci také neřeknete "I eat chicken always."

2b) Kolem těch sloves na začátku se dávají příslovce (always, sometimes...), na konec se dávají T příslovečná určení času (on Monday, every month). "I always drink tea.", ale "I drink tea all the time.", "I drink tea every day."


Penny853152

Pěkně vysvětleno - díky


IvaDrApel

Skvělé děkuji


bonbbonek

Asi nelze, me to neuznalo.


Antonspele

A ví někdo proč je špatně in this time? A "at this time" by bylo už správně?


IvanaKoude

Odhaduji že slovíčko které v této lekci procvičujeme - currently znamená aktuálně, takže překlad v tomto čase by mohl mít dost nezaměnitelný význam a tak bych ho neradila přidat ani jako jinou možnou správnou odpověď, ale záleží na tvůrcích.


mbaexpert

Proc neni spravne: At the moment we have not water. Kde je chyba?


tatka_
Mod
Plus

Chybi vam sloveso “do”.


me22dec

Nebo příčestí minulé "got". ("We have not got water..."). Ač je to spíše BrE, Duolingo je tu AmE. ;-)


ivobenes

Co se normálně používá ? ... a) We currently do not have water. ...nemáme vodu b) We currently have no water. ...máme žádnou vodu


nueby

Z vaší otázky není vidět, o který jazyk vám jde. Jestli je to angličtina, pak zkuste sám porovnat četnost výskytu těchto frází bez CURRENTLY, protože o to příslovečné určení vám zřejmě nejde a nemělo by nic měnit: have no water, do not have any water, do not have water. Není to ideální, kvůli možnosti výskytu "water" jako přídavného jména a výskytu "have" jako pomocného slovesa v první frázi, ale lepšího vám nic neporadím.

Můj počáteční pokus zde naznačuje, že se používají všechny tři možnosti.


ivobenes

Já - čechomluv studuju angličtinu, šlo mi tedy o anglickou verzi oznámení. Oba překlady dávají smysl, ale nevím jestli se oba používají v praxi, protože říct na hodině češtiny "Momentálně máme žádnou vodu" tak mi asi všichni rozumí, ale taky všichni nabydou dojmu, že můj mozek je vážně dost dehydrovaný... tak proto se ptám, jak je to v angličtině.


jgstcd

Anglictina funguje v tomhle jako matematika, ne jako cestina. Dve zapory delaji vetu kladnou. Ale upozornuji ze slovo "any" neni samo o sobe zapor.


Mirecka3

We have not currently water.Lze i takto?


schidlo07

Proc je spatne just now. Problem je se slovem just. Ostatni je ok


me22dec

Spíše "right now" - právě teď. "Just now" by bylo něco jako "jen teď", ale potom bych to viděl jako "just for now." Ale ruku do ohně bych za to nedal. :)


eznkovRena

these days we haven't got water - je špatně? neuznáno.


tatka_
Mod
Plus

“these days” neodpovida “v tuto chvíli”


pavvvka

Můžu mít dotaz, proč nelze použít "We currently haven´t water"


eznkovRena

buď we currently haven't got water nebo we currently do not have water. Ale duo nemá vazbu s got v lásce.


PetrHla2

a tohle >>>>> at the moment we do not have a water <<< je taky spatne ?


tatka_
Mod
Plus

Pred “water” nepatri neurcity clen. Je to nepocitatelne podst jmeno. O používání členů si můžete přečíst v první lekci v Tipy a poznámky nebo např. tady.


alexander.pesak

we have currently no water?


me22dec

We currently have no water.


DanaF17

Zajímalo by mě proč nejde "We do not have currently water."


tatka_
Mod
Plus

Mate spatny skovosled. Doporucuji vam precist si tento clanek o SVOMPT https://www.helpforenglish.cz/article/2006081501-anglicky-slovosled-oznamovaci-vety


Tera669073

We do not have water yet? Proč nejde? :(


tatka_
Mod
Plus

Veta by znamenala “Ještě nemáme vodu.”


jirka849023

we don't have water at the moment


me22dec

Já bych to bral. ;-) "Právě teď", "v tuto chvíli", "momentálně", "aktuálně"... Podstatnější přeci je, že NEMÁME VODU! :-)


PetrB1221

Proc nejde veta:"we do not have water in this moment"


me22dec

Kdysi jsem někde četl, že "in this moment" je vně nějaké doby. Například, že tím momentem myslíme úsek mezi 8.00 a 9.00 a "in this moment" se něco děje. Proto "in" jako časová předložka pro delší úsek, např. "in spring", "in 1978". Tzn. "in" je zde jistá alternativa k "during".

Jinak je vždy "at this moment", protože je to jen v tento čas "teď", čili třeba "at 6.00", proto je zde "at" jako vhodná časová předložka.


Jurkij

Slovosled s příslovci to je můj konec,tohle prostě nedám.


me22dec

Zjednodušeně řečeno se častěji vyskytují příslovce před slovesem (He currently works...), ale za slovesem být (He is always...), a příslovečná určení času na konci věty, případně s ním lze i začít (I play .... on Sunday. / Yesterday, I saw...).


Pavel837541

Proč není uznáno "we do not have water at this time" .... Tedy až na překlep co jsem měl ve slově voda.


David448847

Proč nejde "In the moment we do not have water."? Předem děkuji za odpověď.


pavelgre

Jaký je prosím rozdíl v... at the time / at this moment ? Teď mi to uznalo pouze "We don't have water at this time" a "at the time" neuznáno. Ovšem ve větě "She has a hat at the moment" bylo "at the" v pořádku. Umíte mi to někdo vysvětlit ten rozdíl mezi at the a at this u slov time a moment? To se u každého slova (time, moment) používá něco jiného???


ZdekaSchoo

Vysvětlit to neumím, ale at the time se nepoužívá. Jde at this time, at this moment, at the moment, for the time being, for the moment, currently, right now.


alexander.pesak

tam bude problém v this = tuto, the = tu


Ivo1809

At the moment,we don't have a water. Co je špatného na této odpovědi.Děkuji


ZdekaSchoo

Don't a neurčitý člen před water


SYLVA43

Proč to nevzalo tuto odpověď? At the moment we do not have any water.


Stande4

We do not have water for this moment?


Marek636864

Chtěl bych se zeptat proč nejde toto: At this moment we do not have water


JoeAnn-CZ

We now do not... neuznáno, přestože Ngram > https://bit.ly/3BGTeGi /nahlášeno/


IsikVolf

Stále nemohu pochopit, proč je potřeba mít ve větě sloveso "do". Proč nelze: We currently have not water?


ZdekaSchoo

Protože bez do not by to nebyla záporná věta


IsikVolf

Ale vždyť mohu říct třeba: I have not brothers. Nebo nemohu? Já myslel, že to lze


tatka_
Mod
Plus

"I have not brothers." říct nemůžete. Pokud jste se již učil anglicky, možná si vzpomenete na "I have not got brothers." což je britská angličtina, nebo by mohla být věta "I have no brothers.", ta má však trochu jiný význam (Nemám žádné bratry.).

Pokud nepomůže ani to, zkuste prostudovat https://www.helpforenglish.cz/article/2007012101-pritomny-cas-prosty

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.