Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

https://www.duolingo.com/pipapple

Jag har ett gyllene träd! (I finished at last)

I dag är en underbar dag. Jag har avslutat mitt träd efter jag började i maj! Jag har också gjort varje lektion gyllene som jag är mycket glad över! Jag har också övat för femtio dagar i en rad och jag nått bara nivå tjugo. Jag känner mig lycklig! Det har varit ett utmärkt äventyr särskilt som jag har aldrig lärt mig ett språk innan (utom mitt modersmål naturligtvis). Jag hade att lära mig franska när jag var i skolan men det var inte mitt beslut så jag inte räknar det! Min svenska är inte perfekt men jag planerar att repetera lektionerna. Jag ska försöka tala mer svenska som väl! Jag kommer kanske att börja en Youtube kanal! Vem vet?

Jag måste säga tack till alla som skapade den här kurs och även hålla den igång. Du är mina hjältar!

Jag känner mig som den dansande drottning, ung och fri bara sjutton (plus fem år)!

To everybody who is still working through their tree and therefore may not understand everything I wrote, I wish you the best of luck on your journey! Even though I've finished my tree, I still make mistakes and can't remember all the vocabulary - but I can totally see how much I've achieved and improved over the months so I am very happy with my progress. I hope you all manage to stay motivated and stick it out to the end, even if at times you experience the frustration of getting several things wrong in a row during a timed practice (I have nightmares about that). It happens to us all, don't let it put you off!

My best advice to everyone is to go at your own pace. I saw many discussions of people finishing the course around level 10 and 11 which, although I think is a great achievement for those individuals, to me was insane because I struggled to even get a strong foundation of the early lessons. However, we're all unique and different in our learning styles so don't let others progress stop you! If we can learn anything from the the tortoise and the hare (sköldpaddan och haren), it's that you just have to do it in your own time regardless of what everyone else is doing. As someone who comes from the stereotypical monolingual country of 'Storbritannien', if I can do it - everybody can!

Nu måste jag gå! Mitt träd väntar på mig att öva och förbättra några mer!

18
2 years ago

12 Comments