1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I need to finish my work."

"I need to finish my work."

Překlad:Potřebuji dodělat svou práci.

September 30, 2015

11 komentářů


JanPomaha

Myslím, že "Potřebuji dokončit svou práci." je správná alternativa, bohužel mi jí to neuznalo.


Nemesis_NaR

Souhlasím. Připomenu, předpokládám zbytečně, tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


petersu6

Potrebuji dokončit svou práci...je myslim spravne, nebere


RomanChmelar103

Potřebuji dodělat svou práci taky by to mělo vzit


Filomena.Prvni

Dle mého názoru při překladu do češtiny nemusí býti použito přivlastňovací zájmeno, neboť je zcela jasné, že jde o práci, kterou vykonávám JÁ. Takže "Potřebuji dokončit práci." či "Potřebuji dodělat práci." by mělo být uznáno. Dokonce i "Potřebuji to dodělat." by mohlo stačit. Logicky z věty vyplývá, že jde o nějakou činnost - práci.


Houbicka1

Proč need to finish ? Dala bych to bez to.


jgstcd

Anglictina nema uplne jasno v tom, zda je "need" modalni sloveso ci ne. Pokud neni, patri "to" pred infinitivem a pokud je nepatri. U zapornych vet a otazky je ta otazka jeste dulezitejsi, protoze pomocne sloveso "do" je vyzadovano pokud neni modalni a zakazano pokud je. Tady probiha ale evoluce. Driv prevladalo pouziti jako modalni sloveso, ale postupne se stava beznym slovesem. V otazkach a zapornych vet je pouziti jako modalni sloveso uz lehce zastarale, ale porad celkem bezne ve formalnim jazyku. U kladnych vet je dnes velmi vzacne, a omezene na pripady kde se objevi prislovce mezi "need" a nasledujicim infinitivem. Takze tady s "to".


Jirka.vhk

Potřebuji skončit?


nueby

...svou práci, přidáno.


JIri132506

totéž - potřebuji dokončit svou práci - mělo by být ok..


ZdekaSchoo

to je uznávané

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.