Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Vidíš nějakou rybu?"

Překlad:Do you see any fish?

před 2 roky

5 komentářů


ddf76

Proc nejde Can you see any fish?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Uz jde. Diky

před 2 roky

dtzj3

can you see some fisch Je to záporná otázka? Možná se ptám hloupě, ale co když ji opravdu vidí? :-D

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Jako jo, ale tady je asi lepší princip: Nejdřív se nauč pravidlo a pak se teprve uč, jaké v něm jsou výjimky.

V první řadě totiž potřebujeme naučit uživatele, že do otázky patří "any", pak už je na něm, aby zjistil, že toto pravidlo má nějakou výjimku. Když "some" uznáme, tak se to nenaučí...

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Hlavní česká věta (Vidíš nějakou rybu?) byla zvolena nešťastně. Měly to být RYBY, protože anglické any fish zde neznamenalo jednotné číslo. To víme z toho, že se any pro počitatelná podstatná jména v j.č. takto nepoužívá.

http://dictionary.cambridge.org/us/grammar/british-grammar/quantifiers/any:

We don’t use any with this meaning with singular countable nouns: Have you got any Italian cookery books? (or … an Italian cookery book?) Not: Have you got any Italian cookery book?

Českou větu jsem už změnil.

před 1 rokem