"Thealcoholisbad."

Vertaling:De alcohol is slecht.

3 jaar gelden

6 opmerkingen


HenkVanEs

alcohol wordt algemeen gebruikt dan geen lidwoord dus .... Alcohol is slecht Helaas een veel voorkomend foutje in deze prettige cursus

3 jaar gelden

--Charlotte--
--Charlotte--

Dat is niet helemaal waar.

  • De alcohol (die daar staat) is slecht.
  • De alcohol is slecht.
  • De alcohol is door Piet thuisgelaten.
  • De alcohol heeft geen nut gehad.
  • De alcohol was niet goed opgeborgen, dus de kinderen waren dronken.

Etc.

3 jaar gelden

HenkVanEs

het gaat hier om die ene zin, alcohol is slecht

3 jaar gelden

davidvdb
davidvdb
Mod

De (al vernoemde) alcohol is slecht.

vs.

Alcohol (in het algemeen) is slecht.

Er is een verschil. :)

3 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Beste Henk,

Als het hier om alcohol in het algemeen gaat - en dat weten we eigenlijk niet zonder context - dan ben ik het met je eens dat "alcohol is slecht" een betere zin is.

Let wel, in een cursus zoals deze, waarbij je woorden, zinnen en zinsbouw leert door herhaling is het niet mogelijk en soms zelfs minder belangrijk om de meest natuurlijke zinnen te gebruiken. Een voorbeeld is het feit dat, volgens de literatuur en de richtlijnen van deze website, idiomatische uitdrukkingen in taalcursussen over het algemeen vermeden moeten worden. Dit komt omdat idiomatiek later in het leerproces aan bod komt en deze cursussen je maar tot een B1 niveau hoeven te brengen.

In ieder geval bedankt voor je feedback en voor het volgen van onze cursus. Ik hoop dat je inderdaad uiteindelijk deze cursus als prettig ervaart en laat het ons inderdaad weten als je (nogmaals) ergens problemen of foutjes tegenkomt. :)

Groet,

Lavinae

3 jaar gelden

HenkVanEs

dank voor de toelichting Lavinae Henk

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.