1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ten pes pije svou vodu."

"Ten pes pije svou vodu."

Překlad:The dog drinks its water.

October 2, 2015

9 komentářů


Slave_Zer0

Uznalo i his ale mě zajimá to its. Díky


widle

Pes je v angličtině obvykle "it", takže varianta "its" je tady ta hlavní a předpokládaná.

Pokud někdo mluví o svém psovi-mazlíčkovi, může ho taky brát životně a používat he/she (podle toho, jestli je to pes nebo fena), a kvůli těmto případům uznáváme i varianty "his" a "her".


jgstcd

To rikame na ruznych mistech v diskuzich, ale je to opravdu tak? Kdyz koukam na ngrams vidim ze "his" a "its" jsou podobne caste. U nekterych sloves prevlada jedno a u nekterych druhe. Kdyz clovek kouka na zdroje je jasne ze zdaleka nejsou vsichni psi s "his" domaci mazlickovi.


widle

Zajímavé. Takže bych to asi zestručnila na tvrzení, že všechny tyto varianty jsou přípustné a používané.


jgstcd

Myslim ze to je jedine co se da bezpecne rici. Priklad kde myslim jde jenom "it" mame v kurzu, ale to je spis vyjimka.


curillovicmisa

Mohu se zeptat, proč mi to neuznalo "own water"?


Nemesis_NaR

Věta "The dog drinks own water" by se přeložila jako "Pes pije vlastní vodu" a dává stejně málo smyslu jako v češtině.


Dominik542745

Proč to neuznalo i přítomný čas průběhový? Tedy The dog are drinking its water.


cmgno1cmg

Protože dog je jednotné číslo. Tedy: "The dog is drinking its water"

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.