Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"The least popular activity is touching fire."

Vertaling:De minst populaire activiteit is het aanraken van vuur.

2 jaar gelden

5 opmerkingen


HansMuller121

"bezigheid" als vertaling voor "activity" is wat algemener dan "activiteit", wat imho eerder duidt op een georganiseerd programma.

2 jaar gelden

GuidoScope

Ja, "bezigheid" zou ook goed moeten zijn. Toch?

2 jaar gelden

MaginaClau

wat is er verkeerd aan " De minst populaire activiteit is het vuur aanraken" ??

1 jaar gelden

GuidoScope

Ik denk het lidwoord "het". In het Engels is het zonder lidwoord, dus vuur in het algemeen, niet een specifiek vuur. Dus in het Nederlands dan ook zonder lidwoord.

1 jaar gelden

MaginaClau

Ja, ok , dankuwel voor de reactie

1 jaar gelden