"Dnes mám dvě zkoušky."

Překlad:Today I have two tests.

October 5, 2015

11 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Karel_od_Kladna

Nevím, je-li formulace "Tak vas ucili blbe." vhodna do diskuse a očekával bych, že už tu o Zdenkovi neuslysime. Cela rada gramatickych poucek (nechci psat "všechny", ale všechny, co jsem dosud viděl) zastava SWOMPT a je otázkou, nač je v uvedené vetě důraz. Podobně "test" potkavam u testu pracich prášku nebo konkrétního typu zkoušek (vyplňováni "Sportky"). Ale zkouška jako taková byla doposud vždy "exam".


tatka_
Mod
Plus

Jestli vas uraží věta “Tak vas ucili blbe”, tak naopak ja ji rad prijmu a necham se poucit od rodileho mluvciho. S “exam” souhlasím jako “zkouška”, naopak “testy” bych preferoval “tests”.

Mimochodem spravne se pise SVOMPT.


MirkaEberlov

Rodilý mluvčí nemusí ovládat perfektně gramatiku, zrovna jako mnozí z nás tady. Leckde se dohadujeme o spisovnosti, hovorovosti apod. Takže je možné, že nás někde něco učili blbě (protože sami neuměli), ale vhodný argument to není... :-)


Lei.CZ

"Today I have two tests" - Moje angličtinářka mě učila, že čas patří vždycky na konec. Kromě případu, že ho chci zdůraznit. Proč je tady na začátku? To, že při zdůraznění může být na začátku věty se tu nedočtu a hlavně bych něco takového čekal až někde v pokročilejší části.


jirka849023

I have two exams today


tatka_
Mod
Plus

“I have two exams today.” by měla být uznána.


Lada806051

I have two tests today je špatně a nebo by to tak bylo pro angličany srozumitelné???


tatka_
Mod
Plus

Co se týče slovosledu, “I have two tests today.” je správně. Pro slovo “zkouška” je však vhodnějši/přesnější “exam”, množné “exams”.


MirkaEberlov

Ano, a vzalo mi to i "examinations". Protože test a zkouška je podle mne dost velký rozdíl.


TaNlGA

Podle zasad SWOMPT je čas na konci...tak jake blbě? ...to je neadekvatni vysvetleni . Mela jsem cele cviceni bez chyby a nakonec chyba i kdyz nevim PROČ. V jinych ulohach jsem čas dala taky na konec a bylo to správně


tatka_
Mod
Plus

Nikdo nenapsal že “čas na konci je blbě”. Prectete si znovu co jgstcd píše. O SVOMPT (špatně SWOMPT) si muzete precist napr tady https://www.helpforenglish.cz/article/2006081501-anglicky-slovosled-oznamovaci-vety

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.