"It is the final season."

Překlad:To je ta poslední sezóna.

před 3 roky

21 komentářů


M.A.T.A.F.A.K

Mohla by být též LAST SEASON?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Jak rikal kolega. Nicmene pozor, Last a Final season nejsou nutne totez. Last season je minula, posledni sezona. Muze nasledovat dalsi. Napriklad u televiznich serialu. Ale final season by u televizniho serialu byla posledni, zaverecna sezona a zadna dalsi jiz nasledovat nebude.

před 3 roky

Jenda-48
Jenda-48

Závěr sezóny, to beru. Závěrečnou sezónu neznám. Poslední sezónu ano. Ale sezóna v češtině označuje opakovaný časový interval s charakterickými vlastnostmi. Nikdy se nepoužívá jako díly seriálu. Máme například turistickou sezónu, plavební sezónu, vodáckou sezónu, rybářskou sezónu. Takže je možný jen konec sezóny, poslední sezóna, závěr sezóny. Nikoliv závěrečná sezóna.

před 1 rokem

widle
widle

Ano, tuhle variantu při zpětném překladu taky uznáváme.

před 3 roky

Stepitipan

No, v návaznosti na předchozí lekce jsem zadal "To je poslední roční období". Zablokovalo mi to slovo "roční". Je to v této větě významově špatně?

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

To byste musel byt velky pesimista. Ta interpretace by byla ze uz zadne rocni obdobi potom nebude, tedy ze svet za par tydnu konci.

před 3 roky

Stepitipan

:-) Aha, já jsem to bral tak, že autor věty tím myslí "winter" jako poslední roční období (v roce).

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Kdyz tam stoji "of the year" se tomu rozumi jako posledni toho roku, ale i tam by bylo slovo "last" prirozenejsi nez "final". Ale bez "of the year" je to posledni vubec.

před 3 roky

8nepCpGQ

já jsem to pochopila stejně, v češtině taky vždycky všechno neříkáme doslovně, podle mě je tahle varianta zcela určitě možná

před 1 rokem

LetitiateT

Aha. Ja som si predstavovala že je to posledná sezóna napr. v našom dome/záhrade. Potom sa odstahujeme.

před 2 měsíci

duolingo106741

Proc ne - finalova sezona ?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Co to je finálová sezona? Já chápu, že to svádí přeložit to podobně znějícím počeštěným slovem, ale budu tvrdit, že finálová sezona česky nic neznamená - anglická věta totiž zcela určitě mluví bud o nějaké poslední řadě seriálu nebo poslední sezoně nějakého hráče. A tam se česky ani v jednom případě finální říct nedá.

před 3 roky

VladimrJir

Nemůže být "To je konec sezóny"? It is the final season?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Final season" opravdu znamená pouze poslední, závěrečná, viz příspěvky výše. Vaše věta by byla "That is the end of the season"

před 2 roky

LimetkaVan

jedná se o finální období. to nejde?

před 2 roky

Veronika912016

"finální období" je v angl. the final period

před 2 roky

Jenda-48
Jenda-48

To je závěr sezóny nejde. To nejde. Ten by tedy byl. " It is the Final of Season.??

před 1 rokem

abuelo6661
abuelo6661

seasons jsou taky roční období

před 1 rokem

tYrNS5fD

jak je konec sezóny?

před 1 rokem

Filomena.Prvni

"Je to poslední sezóna." zní opravdu lépe.

před 1 rokem

jenda48
jenda48

Tak jsem po úvaze zkusil "To je závěrečné období" A vzalo to. Ok. Chápu to tak jako závěrečné období projektování, zkoušek, testů zařízení apod. Troufám si tvrdit, že b to mohl být nejpřijatelnější překlad. Žádné bloudění po ročních obdobích, ani sezónách.

před 1 týdnem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.