Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The girl asks for water."

Překlad:Ta dívka žádá o vodu.

před 2 roky

7 komentářů


Raduska.44

"Ta dívka se ptá po vodě" být nemůže?

před 2 roky

widle
widle

Moc se mi to nezdá, myslím, že v tomhle případě k tomu spíš svádí podobnost slov. Obrat "ptát se po něčem" chápu spíš jako shánění než jako prosbu.

před 2 roky

ZdendaS

Proč "Holka se ptá na vodu" taky nelze?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Ask for" je frázové sloveso a opravdu to znamená pouze "žádat/prosit o".

Nám se tam to "for" moc nelíbí, protože ho máme naučené jako "pro" či "na". Každopádně "Holka se ptá na vodu" by bylo "The girl asks about water."

před 2 roky

slavekp

Odmítnuto: Ta dívka požaduje vodu. Požadovat - žádat se zdá podobné.

před 3 týdny

widle
widle

Zdá se podobné, ale vyznění je jiné. Pokud žádá, tak spíš prosí, pokud požaduje, je to už víceméně rozkaz.

před 3 týdny

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Požadovat je "demand". Řekněme, že žádat je zdvořilejší než požadovat.

před 3 týdny