"Dívky a kluci čtou."

Překlad:The girls and the boys read.

před 3 roky

8 komentářů


Tamaru016

Chtěla bych se zeptat proč nejde reads ale read?

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Čeština slovesa časuje pro každou osobu - já čtu x ty čteš x on čte x atd. Angličtina je v tomhle mnohem jednodušší, všechny osoby mají sloveso v základním tvaru vyjma 3. osoby čísla jednotného, kde se na konec slovesa přidává "s".

Takže: I read; You read; We read, ALE he/she/it readS.

Platí pro drtivou většinu sloves, existují ovšem výjimky, například modální slovesa, která nečasují ani tu třetí osobu.

před 1 rokem

Dom635871

Při množném čísle se S nepřidává...

před 7 měsíci

Svetla79

Proč nemůžu dát : a girls and a boys read?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože neurčitý člen "a" se pojí pouze s jednotným číslem. Neurčitý člen v množném se vyjadřuje tím, že tam žádný není, tudíž správný překlad je i "Girls and boys read."

před 3 roky

ZdK16

Ctou je prubehovy cas, takze are reading ...

před 1 rokem

Veronika225403

Též by mě zajímalo, proč není správně are reading. Děkuji

před 7 měsíci

Lili507666

Жэш

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.