1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What fish is it?"

"What fish is it?"

Překlad:Jaká je to ryba?

October 7, 2015

7 komentářů


nueby

Některým uživatelům připadá věta JAKÁ JE TO RYBA? nějak nestravitelná, protože snad používá zájmeno středního rodu TO s podstatným jménem ženského rodu RYBA. Jenže TO se tady nechová jako ukazovací zájmeno přímo spojené se slovem RYBA. Je to totéž univerzální TO jako ve větě JAKÁ TO JE RYBA? I tuto verzi bereme jako správnou odpověď.

Slovosled s TO RYBA je naprosto v pořádku, a já jsem pro jeho zachování v hlavním překladu pro reverzní uživatele, kteří se tady z angličtiny učí češtinu. České univerzální zájmeno TO je zřejmě oříškem i pro některé rodilé mluvčí, protože se běžně používá nejen bez ohledu na rod (Tak, pane Marku, vy tady znáte obžalovaného. Jaký je to člověk?--J. Hašek), ale dokonce i s množným číslem (...a když jsme se ptali, jací jsou to lidé, řeklo se nám, že jsou to vlastenci...--J.K. Tyl).


Hela456590

PROSÍM - proč není u RYBY člen, když je to jedna ryba - neví někdo, zas nechápu -) děkuju...


Lovec10

Tady to pěkně vysvětlují https://www.helpforenglish.cz/forum/thread/13586-fish-or-fishes ryba - fish má nepravidelné množné číslo. Proto i jsou (čtyři) ryby taky fish. Ale fishes by se použilo tam kde se řekne třeba dva druhy ryb (různé druhy). Třeba kapr a štika.


DavidVarek

to značí v pozdějším např. druh... ta znázorňuje vlastnosti chuť barvu....


AtelierPro

Ja bych to ale anglicky rekla...What kind of fish is it?..proc ne?


tatka_
Mod
Plus

“What kind of fish is it?” je správně, ale překlad je zde do češtiny.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.