Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"What fish is it?"

Překlad:Jaká je to ryba?

před 2 roky

7 komentářů


nueby
nueby
Mod

Některým uživatelům připadá věta JAKÁ JE TO RYBA? nějak nestravitelná, protože snad používá zájmeno středního rodu TO s podstatným jménem ženského rodu RYBA. Jenže TO se tady nechová jako ukazovací zájmeno přímo spojené se slovem RYBA. Je to totéž univerzální TO jako ve větě JAKÁ TO JE RYBA? I tuto verzi bereme jako správnou odpověď.

Slovosled s TO RYBA je naprosto v pořádku, a já jsem pro jeho zachování v hlavním překladu pro reverzní uživatele, kteří se tady z angličtiny učí češtinu. České univerzální zájmeno TO je zřejmě oříškem i pro některé rodilé mluvčí, protože se běžně používá nejen bez ohledu na rod (Tak, pane Marku, vy tady znáte obžalovaného. Jaký je to člověk?--J. Hašek), ale dokonce i s množným číslem (...a když jsme se ptali, jací jsou to lidé, řeklo se nám, že jsou to vlastenci...--J.K. Tyl).

před 2 roky

Citronka

Proč je what místo co jaká?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Protože anglické slovo "what" má i takovýto význam.

"What color is your shirt? = Jakou barvu má tvoje košile?"

před 2 roky

DavidVarek

to značí v pozdějším např. druh... ta znázorňuje vlastnosti chuť barvu....

před 2 roky

CeskejMyke

ono to nepříjme Jaké ryby to je?

před 1 rokem

widle
widle

A co by to mělo znamenat? Pokud něco jako "Jaké rybě to patří?", tak tenhle význam ta věta nemá.

před 1 rokem

Wittus1
Wittus1

proč je špatně "Co je to za rybu?"

před 2 dny