"Řekni mi."

Překlad:Tell me.

před 3 roky

11 komentářů


ursaursoun

nevim proc, ale napsal jsem "say me" i kdyz tusim, ze spravne je "tell me".. say me se v zadnym textu asi nezahlid... ale ted kdyz mi to duolingo neuznalo, tak mne zacalo zajimat proc... je to idiom? nebo to jen nedava smysl.... nebo by to znamenalo neco jineho? dekuji za vysvetleni

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

"Say me" by bylo "Řekni mě."

před 2 roky

ursaursoun

na memrise píšou:
TELL - říci, povědět ,sdělit (někomu něco)....
SAY - říci, pronést, vyslovit (něco)

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

No, to ale neni v rozporu s tim jak jsem odpovedel nahore. "Say" je "říci" + 4. pad, proto "Řekni mě". Coz jednak nedava smysl a jednak neni to co se melo prekladat.

před 2 roky

ursaursoun

no ja to nepopiram :) jen jsem to doplnil a myslim si, ze to ma vetsi prinos pro pochopeni nez tva 1. odpoved.. pro lidi jako ja, kteri jsou uplnymi zacatecniky, proste nekdy nestaci proste konstatovani "Say me" by bylo "Řekni mě." .... coz treba vam jazykove zdatnejsim uz ani neprijde.. ze prahneme po vysvetleni :D

před 2 roky

BeruBaru

Nas ve skole ucili rict talk Tak proc to nejde i tady? Dekuju

před 1 rokem

JanLyko
JanLyko
Mod

Čeština i angličtina mají pro mluvení / říkání několik výrazů. Nedají se svévolně zaměňovat. Stojí za to si je zapamatovat v kontextu:

Řekni mi, pověz mi = Tell me

Mluv se mnou = Talk to me

Říká, že ne = He says no

Říkáme mu Superman = We call him Superman

před 1 rokem

Mispulin1

a say to me?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

U slovesa "say" musite vzdy rici co ten clovek rika.

před 2 roky

pelda970117

Ale tell me znamená zavolej mi.Né??

před 1 rokem

JanLyko
JanLyko
Mod

Ne. "Zavolej mi" je "call me".

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.