Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Vesmír"

Překlad:The universe

před 3 roky

16 komentářů


kochy1

Nevzalo mi to the space

před 2 roky

widle
widle

Nevzalo to správně. "Space" ve významu "vesmír" se používá bez členu.

před 2 roky

Freezeus

Pri precvicovani to po mne vyslovene chcelo "the space"

před 1 rokem

David565649
David565649

kdyz vesmir je bez clenu pro "space", tak proc pro "universe" je clen vyzadovan. Nebo tady existuje nejaka vyjimka

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Protoze u "universe" se clen pouziva. Muzete povazovat jedno z nich za pravidlo a druhe za vyjimku, ale je to asi jedno ktere z nich vyberes na kterou roli. Jinymi slovy, logiku tam moc nehledejte.

před 2 roky

Marcel422440

Prosim o vysvetleni, proc je u universe clen "a". Ucil jsem se, ze u slov zacinajicich na samohlasku se pouziva "an".

před 2 roky

widle
widle

Jde o samohlásku ve výslovnosti, což se od pravopisu občas odlišuje. "Universe" se vyslovuje zhruba "junivers", proto se použije člen "a". Oproti tomu například u slova "hour" se sice píše na začátku souhláska, ale ta se nevyslovuje, takže tam se naopak použije člen "an".

před 2 roky

Marcel422440

Chápu, díky.

před 2 roky

Labradorrr

no před chvilkou v jiném cvičení mi to the space uznalo, takže jsem byl teď teda taky docela zmatený, že se to najednou nepoužívá... dobré vědět...

před 1 rokem

JiNeern

To záleží na tom, v jakém významu se to použije. "Space" bez členu znamená vesmír, "the space" se členem znamená prostor, místo (ve významu "málo místa", "dostatek místa, prostoru").

před 7 měsíci

Antthonius

Mám za to, že space a universe jsou synonyma.

před 3 roky

widle
widle

"Space" je uznávaná varianta.

před 3 roky

Vlcek1942

"Space" je uznávaná varianta a "The space" je špatně? Člen tam nesmí být?

před 2 roky

widle
widle

Ano, space jako vesmír se používá bez členu. "The space" by byl nějaký konkrétní prostor, ale celý vesmír je prostě vesmír.

před 2 roky

jdetedohaj

Proč není uznáván 'cosmos' (nezávisle na členu)?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Bud protoze to nikomu nenapadlo, nebo protoze se predpokladalo ze by clovek v tom pripade byl psal "kosmos" i cesky.

před 2 roky