"Vesmír"

Překlad:The universe

October 8, 2015

18 komentářů


kochy1

Nevzalo mi to the space


widle

Nevzalo to správně. "Space" ve významu "vesmír" se používá bez členu.


PetrPilny

To je sice hezké, že nám to teď vysvětlujete, ale tady v Duolingu jsem na toto slovo narazil již minimálně desetkrát se členem. Bez členu poprvé včera a Kateřina9 nám to náležitě vysvětlila. Leč již v následující otázce, kde se měl nalézt obrázek k výrazu vesmír, bylo u obrázku vesmírné lodi na oběžné dráze Země napsáno "the space". Trošku si z nás ta sovička dělá prdel ;-)


Freezeus

Pri precvicovani to po mne vyslovene chcelo "the space"


David565649

kdyz vesmir je bez clenu pro "space", tak proc pro "universe" je clen vyzadovan. Nebo tady existuje nejaka vyjimka


jgstcd

Protoze u "universe" se clen pouziva. Muzete povazovat jedno z nich za pravidlo a druhe za vyjimku, ale je to asi jedno ktere z nich vyberes na kterou roli. Jinymi slovy, logiku tam moc nehledejte.


borecmisak

Myslím, že vesmír je tak jedinečná entita, a pro jedinečné věci většinou angličtina používá určitý člen/The King, The Police,The Queen,...../, že si to The v AJ "zaslouží"


Marcel422440

Prosim o vysvetleni, proc je u universe clen "a". Ucil jsem se, ze u slov zacinajicich na samohlasku se pouziva "an".


widle

Jde o samohlásku ve výslovnosti, což se od pravopisu občas odlišuje. "Universe" se vyslovuje zhruba "junivers", proto se použije člen "a". Oproti tomu například u slova "hour" se sice píše na začátku souhláska, ale ta se nevyslovuje, takže tam se naopak použije člen "an".


Labradorrr

no před chvilkou v jiném cvičení mi to the space uznalo, takže jsem byl teď teda taky docela zmatený, že se to najednou nepoužívá... dobré vědět...


JiNeern

To záleží na tom, v jakém významu se to použije. "Space" bez členu znamená vesmír, "the space" se členem znamená prostor, místo (ve významu "málo místa", "dostatek místa, prostoru").


Antthonius

Mám za to, že space a universe jsou synonyma.


widle

"Space" je uznávaná varianta.


Vlcek1942

"Space" je uznávaná varianta a "The space" je špatně? Člen tam nesmí být?


widle

Ano, space jako vesmír se používá bez členu. "The space" by byl nějaký konkrétní prostor, ale celý vesmír je prostě vesmír.


jdetedohaj

Proč není uznáván 'cosmos' (nezávisle na členu)?


jgstcd

Bud protoze to nikomu nenapadlo, nebo protoze se predpokladalo ze by clovek v tom pripade byl psal "kosmos" i cesky.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.