"Are you on Facebook?"

Překlad:Jsi na Facebooku?

před 3 roky

24 komentářů


ivotnisen

Napsala jsem, "jsi ty na facebooku?,, A udelalo mi to chybu... Proč?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože jsi přeložila akorát slovo za slovem z aj a takto vzniklá česká věta dává důraz na "ty". V angličtině by tomu odpovídala věta se silným důrazem: "Are YOU on Facebook?"

Protože to ale z napsané věty nemáme jak poznat, tak by se to mělo uznat. Připomenu tedy tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

před 3 roky

nueby
Mod

Přidáno, včetně několika jiných slovosledů.

před 3 roky

CeskejMyke

Chyba duolinga

před 10 měsíci

Ales52317

Může být you are on Facebook..?

před 1 rokem

JanLyko
Mod

To by byla věta oznamovací. Ale otázka musí mít slovosled "Are you on Facebook?"

před 1 rokem

Jenda-48

Použil jsem český fonetický přepis, nebere to. Jsou stanovena pravidla pro přepism pojmů, jmen, názvů firem , možnosti fonetických přepisů v takových případech a pravidla jejich skloňování, nebo zůstávají v prvním pádě?

před 1 rokem

Lenkap06

Proč mi nejde přeložit Facebook jako obličejová kniha?

před 1 rokem

CeskejMyke

Jsi ty na Facebooku?

před 10 měsíci

BAFERE

u Facebooku se nedává člen?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Řekl bych, že u jmen firem celkově se člen nepoužívá. "IBM is a rich company x When I hear Microsoft..." Prostě bez členu.

před 2 roky

Citronka

Já napsala : Jseš ty na Facebooku? A byla to chyba. Proč?

před 3 roky

kacenka9
Mod

Protoze slovo 'jses' v cestine neexistuje.

před 3 roky

DanielDell10

Proč se slovo "facebook" nepřekládá?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Vy v běžné mluvě slovo "facebook" překládáte? Já teda nikoho takového neznám, kdo by řekl větu: "Franta mi to včera psal na knize tváří"

před 2 roky

OndrejSykora

No překlad slova Sandwich tu uznáváte jako Sendvič. Uznáte i překlad slova Facebook jako Fejsbuk?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Sendvič" je jediný správný český pravopis, viz zdroj, podle kterého se tento kurz řídí: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=sandwich vs http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=sendvi%C4%8D

"Fejsbůk" existuje ale jenom tehdy, když si někdo dělá srandu z anglické výslovnosti.

před 2 roky

OndrejSykora

Na druhou stranu ve zdroji, podle kterého se tento kurz řídí, neexistuje ani slovo Facebook či Facebooku. Jsou tedy někde nějaká pravidla, dle kterých se v duolingo/u řídí počeštování cizojazyčných jmen?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Jména a názvy se nepřekládají, pokud nemají zavedený český překlad. U některých třeba měst může být problém, jestli je v pořádku originální i počeštěná verze, ale tomu se tady snažíme vyhýbat. Jediné město, které si uvědomuju, že v tomto kurzu je, je "Vienna = Vídeň".

Tady jsem měl napsanou jedovatou poznámku o tom, že mě překvapuje, že někdo může zcela seriozně vznést žádost na uznání počeštěného slova "Facebook". Po 10 minutách zvažování jsem ji raději smazal a nahradil tímto snad docela slušným a upřímně nechápavým popisem.

Tímto končím tuto hnidopišskou diskuzi.

před 2 roky

strnad11

Jseš na Facebooku? mi přijde ok? co ostatním?

před 3 roky

kacenka9
Mod

Pomineme-li fakt, ze slovo 'jses' v cestine neexistuje.

před 3 roky

Barca0310

řekla bych že existuje,jen to je nespisovné.Např. "Jseš připraven?Ptal se kluk kluka"

před 2 roky

okenasledem

facebook a FB je to samí ne?????????????????

před 3 roky

Nemesis_NaR

Zkratky, nespisovné výrazy ani třeba číslice místo vypisování čísel slovy tento kurz nebral, nebere a brát nebude, bohužel.

před 3 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.