"Moje žena vařila rýži."

Překlad:My wife cooked rice.

October 10, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Magda279209

Proč nemohu použít the rice?


komarCZ

Moje žena přeci nemusí být manželka, může to být i moje přítelkyně


kacenka9

V cestine by to tak nikdo nepochopil. Vsichni by se domnivali, ze jste oddani. V anglictine by vas dotycna majzla tim rendlikem, ve kterem tu ryzi uvarila po hlave a ani by ho predtim neumyla, kdybyste ji popsal vyrazem 'my woman'.


Ivo150846

Docela jsem se i lekl..!!


taka27

Proč nemohu použit u slova rýže neurčitý člen?


widle

Protože rýže je nepočitatelná (nevařila jednu nebo dvě rýže, ale trochu rýže).


Gsko1950

Diskuze by se měla jmenovat: ,,Moje žena uvařila rýži.'', vzhledem k minulému času prostému, a nikoliv průběhovému.


widle

Diskuse se jmenuje vždycky stejně jako je věta v zadání. A zadání je česky, čili u něj žádné prosté a průběhové časy nerozlišujeme.


jiiras

Proč nemohu pro vařila použít slovo boiled ?


widle

Mno, formálně správně to je, tak jsem to doplnila. Ale berte prosím na vědomí, že zrovna u rýže to pravděpodobně nikdy neuslyšíte. Angličtina rozlišuje dvě slova, která pro nás obě znamenají vařit:

  • "to boil" znamená opravdu ponořit do vařící vody (nebo, pokud je to tekutina, přivést do varu a případně ve varu udržovat);
  • "to cook" znamená obecně přípravovat jídlo k požívání; kuchařskou práci.

A protože je rýže po uvaření už hotová, jen výjimečně bude někdo výslovně upozorňovat na to přivádění do varu, protože pak už je přímo "cooked", uvařená, poživatelná.

Oproti tomu třeba u vajíček se to rozlišovat bude, protože ta se dají uvařit, usmažit, udělat míchaná... což je všechno "cook", ale jen to první je "boil".

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.