1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "On to dělá podruhé."

"On to dělá podruhé."

Překlad:He does it a second time.

October 11, 2015

18 komentářů


kosmonaut-nick

Prosim o vysvetleni proc je tu neurcity clen. Dekuji


Pospas

Taky by mě zajímalo, měl jsem v tom chybu


dauntless.nx

Proč to nemůže být: "He makes it a second time"? Proč jen " does"


widle

Přidala jsem to, ale pozor, není to úplně zaměnitelné. "Make" znamená udělat jako vyrobit, vytvořit, ne jakoukoliv činnost.


Libac

MAKE znamená DĚLAT něco konkrétního, DO znamená DĚLAT, když není určeno přesně co. A to v této větě nevíme co dotyčný dělá podruhé.


gepard-64

Nevzalo mi to "He does it for the second time". Proč tam to "for" nepatří?


Hanka949183

Můžete někdo vysvětlit opakovaný dotaz, proč je použit neurčitý člen?


Pavel221503

take by mne zajimalo, proc neni FOR the, tusim, ze u first to the bylo, i kdyz take bez predlozky for, dekuji


widle

Asi jen chybělo, nenapadá mě důvod, proč by to nemohlo jít. Doplnila jsem to.


Nemesis_NaR

Mě by to taky docela zajímalo jestli to jenom chybí, nebo to má nějaký důvod. Spíš si myslím, že by to mělo být v pořádku. Akorát mi to s "for" zní líp v průběhovém čase: "He is doing it for a/the second time"


Pavel221503

děkuji, pokud to dobře chápu, lze to s/bez FOR a současně buď A nebo THE, děkuji


Luk109550

Prosím o vysvětlení proč je použit ten neurčitý člen?


Karel504088

Takže se člen "a" dává i když to není Noun?


Svetla79

He makes it the second. Proč to nemůžu říct?


widle

Protože takhle se to v angličtině neříká. Bez toho "time" je "second" prostě druhé, případně sekunda.


zdenko526824

Mate mne neurčitý člen. Měl jsem dojem, že k pořadovým číslovkám patří vždy člen určitý??


PetrPospch1

Proč nemůžu říct: He is doing it second time. ?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.