"On to dělá podruhé."

Překlad:He does it a second time.

před 3 roky

10 komentářů


Svetla79

He makes it the second. Proč to nemůžu říct?

před 3 roky

widle
widle

Protože takhle se to v angličtině neříká. Bez toho "time" je "second" prostě druhé, případně sekunda.

před 3 roky

dauntless.nx

Proč to nemůže být: "He makes it a second time"? Proč jen " does"

před 2 roky

Libac
Libac

MAKE znamená DĚLAT něco konkrétního, DO znamená DĚLAT, když není určeno přesně co. A to v této větě nevíme co dotyčný dělá podruhé.

před 3 měsíci

gepard-64

Nevzalo mi to "He does it for the second time". Proč tam to "for" nepatří?

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

take by mne zajimalo, proc neni FOR the, tusim, ze u first to the bylo, i kdyz take bez predlozky for, dekuji

před 2 roky

widle
widle

Asi jen chybělo, nenapadá mě důvod, proč by to nemohlo jít. Doplnila jsem to.

před 2 roky

Nemesis_NaR

Mě by to taky docela zajímalo jestli to jenom chybí, nebo to má nějaký důvod. Spíš si myslím, že by to mělo být v pořádku. Akorát mi to s "for" zní líp v průběhovém čase: "He is doing it for a/the second time"

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

děkuji, pokud to dobře chápu, lze to s/bez FOR a současně buď A nebo THE, děkuji

před 2 roky

Karel504088

Takže se člen "a" dává i když to není Noun?

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.