Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Já vidím lidi."

Překlad:I see people.

před 2 roky

8 komentářů


kanada7

Proc neni pred people clen?

před 2 roky

Nemesis_NaR

A jaký by sis tam představoval?

Neurčitý člen "a" se pojí jenom s jednotným číslem, v množném čísle je neurčitost vyjádřena členem nulovým, tedy ničím - což je právě případ této věty.

A pak by tam mohl být určitý člen "I see the people" což si neumím moc představit, že by se přeložilo do češtiny jinak než "Vidím ty lidi".

před 2 roky

mkmk84

také jsem se chtěl zeptat, jestli nemá být člen, protože když si to zadám do wikipedei, tak píše "a people"......a rozlišuje people (lidé) a peoples (národy) - není to tedy zvláštní počítatelné podst. jméno, kde by tedy mělo být "a" či "the"?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Nevidim celou vetu WIkipedi a proc tam ma clen. People je mnozne cislo a mnozna cisla nemaji neurcity clen.

před 2 roky

mkmk84

já to do wikipedie zadávám, když si nejsem jistý, jestli je to počítatelné či ne, v tomto případě byla první věta: "A people is a plurality of persons considered as a whole..." Takže jak tedy s tím členem u people? V podstatě, když to podstatné jméno lze napsat se "s" na konci, tak je to počítatelné, a tedy i se členem "a", ne? People x peoples. Plurality x pluralities, byť může to mít v množném čísle trochu jiný význam (lidé, národy)?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Jsou dve slova s jinymi vyznamy a jinymi preklady do cestiny. Jedno z nich ma jednotne cislo "people", nejblizsi cesky preklad "národ", a mnozne cislo "peoples". Druhe ma mnozne cislo "people", cesky preklad "lidé", a jednotne cislo vubec zadne. Tady je to druhe, protoze ta ceska veta je o lidech a ne o narodech.

před 2 roky

Maringa_CZ

Před pár větami nám jako lidi vnucovalo duolingo něco jako "humans"?

před 1 rokem

Gellik2002

Taky jsem to chtel napsat

před 1 rokem