1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "When were you on that boat?"

"When were you on that boat?"

Překlad:Kdy jsi byl na té lodi?

October 15, 2015

8 komentářů


wertyu1

Proč tam nejde použít "was" ? Děkuji za odpověď.


kacenka9

Protoze sloveso 'byt' je jednim (z velmi mala) nepravidelnych sloves v case pritomnem. Anglictina ma plno nepravidelnych casu minulych, ale v pritomnem case je to snad jen byt a mit.

je to

I was - byl jsem

you were - byl jsi

he was - on byl

we were - byli jsme

you were - byli jste

they were - byli (oni)


Honza45

Tohle je skutečnē přítomný čas????


Zdeka985336

tohle je minulý čas, ale v přítomném čase je "to be" nepravidelné také. I am, you are, he is, we are, you are, they are.


ivanaDidov

Pořád mi to dává jednu špatnou odpoveď


Jana702933

Proč je "na této lodi" špatně? A správně jen "na té lodi". V tom případě by mělo být tedy je "on the boat", ne?


LukasHerbs

Proč nelze, když si byl na lodi? To by se přeložilo jak? Děkuji


nueby

"Když jsi byl na lodi" není úplná samostatná tázací věta, ale vedlejší věta uvedená spojkou, které chybí hlavní věta. V AJ by tomu odpovídalo "when you were on the boat". Nedošlo by k přehození "you" s "were", protože po spojce "when" (česky když) se zachovává normální slovní pořádek, kdežto po tázacím příslovci "when" (česky kdy) se používá slovního pořádku pro otázky.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.