1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ti psi spí blízko nás."

"Ti psi spí blízko nás."

Překlad:The dogs sleep near us.

October 15, 2015

19 komentářů


Jana456740

A co The dogs sleep close us. To mi také neuznalo. To nejde?


anglicky523712

Mezi near a us je mezera navic. Opravuje to spravnou odpoved za tu zdanlive stejnou. :-)


Haluz1

The dogs sleep near to us. Proč je tam to ,,to" ?


kacenka9

je to podobne, jako v cestine. Psi spi blizko nas nebo blizko u nas. Ale kdybychom treba nahradili blizko, za blize (spi k nam blize, nez ty kocky), tak v AJ uz to 'to' bude muset byt. The dogs sleep closer to us... A v cestine i kdyz mozna nemusi, tak to bez predlozky malokdo rekne. Psi spi blize k nam...


Nemesis_NaR

Protože tam může být. Hlavní překlad je však bez "to", což můžeš vidět v nadpisu této diskuze.


JanKorunka

Prosím mohl by mi někdo přeložit všechny možnosti abych věděl tu nianci. Děkuji předem


Blanka518759

Správná řešení: The dogs sleep near us., The dogs sleep near to us. ale odpověď: The dogs sleep near us. mám označenou křížkem a červeně. Nechápu proč, pokud je to jedna ze správných možností......


nueby

Jste na mobilní aplikaci nebo přes prohlížeč? Jinak dík, tenhle problém jsem snad odstranil.


VladimrMak2

Proč ne... By us? By se také překládá jako 'blízko'


Laco238757

Neuznalo mi CLOSE


ZdekaSchoo

zřejmě jste to napsal špatně, přidejte screenshot nebo zkopírujte a vložte CELOU větu kterou vám to neuznalo, close je uznávané, pokud byste to napsal správně


ladavala

slovo close lze ve stejném významu použít s předložkou to, tedy close to.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006072001-near-vs-close


EvaKkov

The dogs sleep nearby us. By snad mohlo být také správně?


PavelNikl

Také by mě zajímalo.


kacenka9

Nerekla bych. Je to jedna z tech variant, kde nemam gramatickou poucku, ale proste to zni opravdu divne. Ono to slovo NEARBY uz znamena "POBLÍŽ" . A je to podobne i v CJ, reknete bud "blizko nas" nebo "pobliz", ale asi ne "pobliz nas". Muze to byt "pobliz domu" mozna, ale ne nas. Hledanim v literature za poslednich 200 let to nevyplivlo spojeni "nearby us" ani jednou.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.